Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GSENG1112016146 | SÖZLÜK BİLGİSİ-I | Seçmeli | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere, çocuklara yabancı dil öğretimi konusu ile ilgili temel kavramlar sunulacaktır.
Çocukların temel özellikleri, yabancı dile karşı tutumları ulusal ve uluslararası bağlamlarda değerlendirilecektir.
Ayrıca çocukların dil gelişimlerinin nasıl değerlendirileceği konusunda bilgi verilecektir.
Bu derste öğrenciler çocuklara yabancı dil öğretimi konusunda geliştirilmiş yöntemler ve gerçekleştirilmiş
araştırmalardan da haberdar olacaklardır. Kuram ve uygulama aynı derecede vurgulanacak ve öğrenciler
konuyla ilgili makaleler okuyacak, okullarda kullanılan ders malzemeleri değerlendirecek ve kendi
malzemelerini oluşturacaklardır. Mümkün olursa da gerçek sınıf ortamlarını gözlemleyerek
kısa öğrenim "microteaching" yapacaklardır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ercan TOMAKİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1Çocuklara Yabancı Dil Eğitimi ile ilgili ki temel bilgiyi kullanır. | 2 | 2Çocukların yabancı dil öğrenme süreçlerini öğrenir. | 3 | Ana dil ve ikinci dil öğrenen çocukların özelliklerini bilir. | 4 | Çocuklara yabancı dil (İngilizce) öğretimi ile ilgili uygun ders malzemesi üretir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Erken yaş dil öğrenenler ile diğer yaşlardaki öğrenenler arasındaki farklar (dil yapısı, becerileri ve
alt becerilerinin öğrenimi açısından) ve erken yaş öğrenenleri hakkında yanlış bilinenler;
erken yaş öğrenenlerinin öğrenme biçemleri (görsel, işitsel ve duyuşsal) ve stratejileri (örn.: üstbiliş, biliş,
sosyoduyuşsal); kelime, dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler (örn.: yapboz, hikaye, oyun ve
benzetim), görsel-işitsel araçlar (örn.: resim, gerçek nesneler, karikatür, kukla ve şarkılar) geliştirmesi;
öğrenenlerin dil seviyelerine ve bilişsel ve duyuşsal gelişimlerine uygun öğretim noktalarının seçimi,
sıralaması, materyal uyarlaması ve değerlendirmesi; erken öğrenen sınıfları için duyacağı sınıf yönetimi
teknikleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çocuklara yabancı dil öğretiminin tarihi | | | 2 | Çocuklara erken yaşta dil öğretmenin gerekçeleri | | | 3 | Bugünkü yabancı dil öğretim sorunları ve çocukların yabancı dil öğrenme süreçleri | | | 4 | Çocukların özellikleri | çocukların özellikleri ile ilgili gözlem yaptırmak | | 5 | Çocuklarda bilişsel ve dil gelişim aşamaları | | | 6 | Oyunlarla İngilizce öğretimi | | | 7 | Tekerlemelerle İngilizce öğretimi | | | 8 | Ara-sınav | | | 9 | Tekerleme ve oyunların uyarlaması ile gramer öğretimi | | | 10 | İngilizce ve Türkçe hikayeleri kullanarak İngilizce öğretimi | | | 11 | Müzik ve şarkılarla İngilizce öğretimi | | | 12 | Kuklalarla ve resimli kartlarla İngilizce öğretimi. | | | 13 | Rol yapma ve piyes ile İngilizce öğretimi. | | | 14 | Genel tekrar ve çocukların başarısının ölçülmesi | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Brewster, Jean and Ellis, Gail (2003) The Primary English Teacher’s Guide. Penguin English Guides Türkçe
2. Linse, Caroline T. (2005) Practical English Language Teaching: Young Learners. McGraw-Hill Türkçe
3. Wendy A. Scott & Lisbeth H. Yteberg (1994) Teaching English to Children |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | YOk |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 13 | 2 | 26 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|