Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GSENG1112016146SÖZLÜK BİLGİSİ-ISeçmeli115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere, çocuklara yabancı dil öğretimi konusu ile ilgili temel kavramlar sunulacaktır. Çocukların temel özellikleri, yabancı dile karşı tutumları ulusal ve uluslararası bağlamlarda değerlendirilecektir. Ayrıca çocukların dil gelişimlerinin nasıl değerlendirileceği konusunda bilgi verilecektir. Bu derste öğrenciler çocuklara yabancı dil öğretimi konusunda geliştirilmiş yöntemler ve gerçekleştirilmiş araştırmalardan da haberdar olacaklardır. Kuram ve uygulama aynı derecede vurgulanacak ve öğrenciler konuyla ilgili makaleler okuyacak, okullarda kullanılan ders malzemeleri değerlendirecek ve kendi malzemelerini oluşturacaklardır. Mümkün olursa da gerçek sınıf ortamlarını gözlemleyerek kısa öğrenim "microteaching" yapacaklardır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ercan TOMAKİN
Öğrenme Çıktıları
11Çocuklara Yabancı Dil Eğitimi ile ilgili ki temel bilgiyi kullanır.
22Çocukların yabancı dil öğrenme süreçlerini öğrenir.
3Ana dil ve ikinci dil öğrenen çocukların özelliklerini bilir.
4Çocuklara yabancı dil (İngilizce) öğretimi ile ilgili uygun ders malzemesi üretir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Erken yaş dil öğrenenler ile diğer yaşlardaki öğrenenler arasındaki farklar (dil yapısı, becerileri ve alt becerilerinin öğrenimi açısından) ve erken yaş öğrenenleri hakkında yanlış bilinenler; erken yaş öğrenenlerinin öğrenme biçemleri (görsel, işitsel ve duyuşsal) ve stratejileri (örn.: üstbiliş, biliş, sosyoduyuşsal); kelime, dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler (örn.: yapboz, hikaye, oyun ve benzetim), görsel-işitsel araçlar (örn.: resim, gerçek nesneler, karikatür, kukla ve şarkılar) geliştirmesi; öğrenenlerin dil seviyelerine ve bilişsel ve duyuşsal gelişimlerine uygun öğretim noktalarının seçimi, sıralaması, materyal uyarlaması ve değerlendirmesi; erken öğrenen sınıfları için duyacağı sınıf yönetimi teknikleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çocuklara yabancı dil öğretiminin tarihi
2Çocuklara erken yaşta dil öğretmenin gerekçeleri
3Bugünkü yabancı dil öğretim sorunları ve çocukların yabancı dil öğrenme süreçleri
4Çocukların özellikleriçocukların özellikleri ile ilgili gözlem yaptırmak
5Çocuklarda bilişsel ve dil gelişim aşamaları
6Oyunlarla İngilizce öğretimi
7Tekerlemelerle İngilizce öğretimi
8Ara-sınav
9Tekerleme ve oyunların uyarlaması ile gramer öğretimi
10İngilizce ve Türkçe hikayeleri kullanarak İngilizce öğretimi
11Müzik ve şarkılarla İngilizce öğretimi
12Kuklalarla ve resimli kartlarla İngilizce öğretimi.
13Rol yapma ve piyes ile İngilizce öğretimi.
14Genel tekrar ve çocukların başarısının ölçülmesi
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Brewster, Jean and Ellis, Gail (2003) The Primary English Teacher’s Guide. Penguin English Guides Türkçe 2. Linse, Caroline T. (2005) Practical English Language Teaching: Young Learners. McGraw-Hill Türkçe 3. Wendy A. Scott & Lisbeth H. Yteberg (1994) Teaching English to Children
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
YOk
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13226
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)73
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1                  
ÖÇ2                  
ÖÇ3                  
ÖÇ4                  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00