Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ2252015234 | DRAMA III | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
• Eğitimde yaratıcı yaklaşımları, özellikle de tiyatronun işlevini aktarmak,
• Dramanın tarihsel gelişimini ve aşamalarını anlatmak,
• Dramada kullanılabilecek teknikleri uygulamalı olarak göstermek,
• Dramayı eğitim öğretim etkinliklerinde bir yöntem olarak kullanma becerisi kazandırmak,
• Araç olarak drama yaklaşımını aktarmak,
• Amaç olarak drama yaklaşımını aktarmak, |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Zeynep ERDAL ÖZTOPANLAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitimde drama bilgi ve becerisine sahip olmak, | 2 | Drama teknikleri konusunda etkili deneyim sahibi olmak, | 3 | Eğitimde drama bilgi ve becerisini aktarabilmek | 4 | Drama tekniklerini kullanarak eğitmek, | 5 | Bir drama grubunda bir birey ve bir takım üyesi gibi sorumluluk alabilmek, |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
• Anlatma
• Tartışma
• Doğaçlama
• Rol oynama
• Yaratıcılık
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bedene dayalı oyunlar ve alıştırmalar | kısa oyun çalışılacak | | 2 | Isınma Teknikleri | kısa oyun çalışılacak | | 3 | Hareket ve anlam oluşturma | kısa oyun çalışılacak | | 4 | Beden ve düş gücünün kullanılması | kısa oyun çalışılacak | | 5 | Devinim ve etkileşim | kısa oyun çalışılacak | | 6 | Grup dinamiği | kısa oyun çalışılacak | | 7 | Grup dinamiği oluşturmada dikkat edilmesi gereken temel ölçütler | kısa oyun çalışılacak | | 8 | Vize sınavı | çalışılan kısa oyunun 3/4 ü sahnelenmeye hazır olacak | | 9 | Gurup dinamiğinin alan açısından önemi | kısa oyun çalışılacak | | 10 | Rol oyunları ve Alıştırmaları | kısa oyun çalışılacak | | 11 | Rol oyunu ve doğaçlama arasındaki farklılıkların kavranması | kısa oyun çalışılacak | | 12 | Doğaçlama teknikleri | kısa oyun çalışılacak | | 13 | Materyal Oyunları ve alıştırmaları | kısa oyun çalışılacak | | 14 | Materyal ve düş gücü | kısa oyun çalışılacak | | 15 | Final sınavı | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
- Sağlam, Tülin. Eğitimde Drama ve Türk Çocuklarının Ritüel Nitelikli Oyunlarının Eğitimde Dramada Kullanumı. Ankara: A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1997 (Yayımlanmamış Doktora Tezi)
- Adıgüzel, Ömer (Editör). Yaratıcı Drama (1985-1995 Yazılar) Ankara: Naturel, 2002.
- Aslan, Naci. (Editör). Dramaya Çok Yönlü Bakış (Türkiye 3. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri Notları). Ankara: Fersa Matbaası,2001)
- Aslan, Naci (Editör). Okul Öncesinde Drama ve Tiyatro(Türkiye 5. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri Notları). Ankara: Fersa Matbaası,2003)
- Bolton, Gavin. Selected Writings. New York: Longman, 1986.
- Slade, Peter. Child Play. London: Jessica Kingsley Publishers,1995.
- McCaslin, Nelie. Creative Drama in the Classroom. N.Y: Longman,1990.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Derse Katılım | 10 | 2 | 20 |
Uygulama/Pratik | 10 | 2 | 20 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 4 | 2 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|