Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ4202014234 | REJİSÖRLÜK BİLGİSİ II | Seçmeli | 4 | 8 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Yönetmenlik kavramın oyuncu-yazar- yönetmen ilişkisinde incelenmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Zeynep ERDAL ÖZTOPANLAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Oyuncu-Yönetmen ilişkisinin kavramış olur. | 2 | Öğrenci, 20. Yüzyıl tiyatrosunda yönetmenlerin çalışmalarını öğrenir. | 3 | Öğrenci,uygulama ve kuramsal yöntemlerin günümüz tiyatrosuna etkileri öğrenir. | 4 | Günümüz tiyatrosunun oluşumunu etkileyen yöneliş ve uygulamalar öğrenilir. | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yönetmenlik kavramının kuramsal ve pratik bilgiyle işlenmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | BRECHT'İN DÜŞÜN DİNYASINA GİRİŞ, BRECHT'İN 1. EVRESİ | | | 2 | BRECHT'İN 1. EVRESİNİ ETKİLEYEN DÜNYA DÜZENİ, WOYZECK OKUMASI | GEORG BUCHNER 'İN WOYZECK METNİNİN OKUMASI | | 3 | BRECHT'İN 1.EVRESİNDEKİ REJİ ANLAYIŞI | BAAL OYUNUNUN OKUMASI | | 4 | BRECHT'IN 2.EVRESİNDEKİ REJİ ANLAYIŞI | KRALLA KURALDIŞI OYUNUNUN OKUMASI | | 5 | BRECHT'İN ÜÇÜNCÜ EVRESİNDEKİ REJİ ANLAYIŞI | "CESARET ANA VE ÇOCUKLARI" OYUNUNUN OKUMASI | | 6 | BRECHT'İN KURAMLARI: EPİK TİYATRO: YABANCILAŞTIRMA
| | | 7 | 7- Vize.
| | | 8 | BRECHT'İN KURAMLARI: DİYALEKTİK TİYATRO
| "GALİLE GALİLEO" OYUNUNUN OKUMASI | | 9 | PERFORMANS DÜŞÜNCESİNE TİYATRO ÇERÇEVESİNDE GİRİŞ: EVREINOV, GOFFMAN, SCHECHNER
| | | 10 | VODVİL, KABARE, SOLO PERFORMANS: ISODORA DUNCAN: RUSYA'DAKİ YENİLİKLER | | | 11 |
BAUHAUS, KAVRAMSAL SANAT, BEDEN SANATI, R. WİLSON VE REJİ DÜŞÜNCESİ | | | 12 | DENEYİM OLARAK PERFORMANS: SEYİRCİNİN ROLÜ | | | 13 | PERFORMANSTA KİML,İK, KÜLTÜREL PERFORMANS | | | 14 |
PERFORMANS NEDİR? | | | 15 | 15- Final. | | | 16 | 16- Final. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ayşin Candan, Yirminci Yüzyılda Öncü Tiyatro- Stanislavski, Bir Karakter Yaratmak
Marvin CArlson, Performans Eleştirel Bir Giriş
Özdemir Nutku, Bertold Brecht ve Epik Tiyatro |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 5 | 1 | 5 |
Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Okuma | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 5 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|