Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ4012013231 | EĞİTİM MÜZİĞİ REPERTUARI | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Teknik çalışmalara uygulama alanı olabilecek, Koroya müzik zevk ve sevgisini verebilecek, Topluma olumlu ve eğitsel değerler katabilecek, Geleneksel söyleme biçiminin yerleştirilip yaygınlaştırılmasına katkıda bulunabilecek; Ülkemiz Ve Dünya Koro Dağarından çeşitli çağ, stil, tarz ve üsluplardan oluşan bir dağarın kazandırılması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof.Sabri Yener |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çevresi ile de bu alanda etkileşim ve paylaşım içerisindedir | 2 | Benzerlerini kendisi üretir. | 3 | Ses ve çalgı müziklerinden, Türk ve Dünya, çocuk ve gençleri için uygun örneklerden oluşan bir dağara sahip olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İlk ve orta öğretime yönelik genel müzik eğitiminin hedeflerine uygun olarak ders içi ve ders dışı etkinlikler ile, okul içi ve dışındaki tüm müzik etkinliklerin verimliliği çerçevesinde ilk ve orta öğretim müzik programlarında yer alan amaçların öğretmen adayına kazandırılması, geliştirilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitim, Eğitim Müziği ve Dağarı | | | 2 | Korolarda Dağar | | | 3 | Tek Dağar | | | 4 | Karma Dağar | | | 5 | Karma Dağarlarda, Türkülerin ve Özgün Yapıtların Önemi | | | 6 | Koro - Toplum - Dağar İlişkileri ve Bütünleşmesinin Önemi | | | 7 | Dağara alınacak yapıtların seçimi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Dağara Alınacak Yapıtların, Koronun Teknik Çalışmalarına Uygulama Alanı Olabilmesi | | | 10 | Dağara Alınacak Yapıtların Eğitsel Değer, ya da Değerler taşıması. | | | 11 | Dağara Alınacak Yapıtların, Koroya Müzik Zevk ve Sevgisini Verebilecek Nitelikte Olması | | | 12 | Dağara Alınacak Yapıtların, Topluma Olumlu Katkılarının Olabilmesi | | | 13 | Dünya Koro Dağarından Seçkin ve Uygun Örnekler | | | 14 | Müzik Tarihinde Koro Yapıtları,Üslup, Stil,Tarz Açısından Dönemler ve Özellikleri | | | 15 | Dönemlere Ait Uygun ve Seçkin Örnekler | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Koro ve Eğitimi, Saip Egüz.
2. Uygulama Alanı Olarak, Çeşitli Kaynaklardan Elde Edilen, Ülkemiz Ve Dünya Koro Dağarından Uygun Ve Seçkin Örnekler.
Ders Kitabı: Toplu ses eğitimi, Saip Egüz
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 6 | 90 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|