Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEÇM3052016252AFET VE KRİZ YÖNETİMİSeçmeli352
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı risk, doğal afet ve kriz yönetiminin temel kavramlarını ve yaşam döngüsü değerlendirmesinin temel kavramlarını vermektir. Bu ders insanların yaşamlarını, iş güvenliğini ve çevresi odaklı olarak işlenmektedir. Ayrıca, doğal afetin ve krizin sosyal, ekonomik ve finans üzerindeki etkileri de işlenecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bir spesifik konu hakkında fikir belirleyebilir ve farklı disiplinden gelen mühendisler ve sosyologlar, psikologlar, insan ilişkileri uzmanı, ekonomist vb disiplinlerdeki kişiler ile iletişim kurar
2Kriz ve afetin sosyal, ekonomik ve finans üzerine olan etkilerini tartışır.
3Risk ve kriz yönetimini insan güvenliği, iş güvenliği ve çevre açısından açıklar ve tartışır.
4Doğal ve insan kaynaklı afetleri açıklar, sınıflandırır, örnekler verir ve tartışır.
5Kriz, doğal afet ve acil yönetim hakkında bilimsel bilgileri öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Risk ve Afet üzerine temel tanım ve kavramlar, kriz ve acil durum yönetimi üzerine temel tanım ve kavramlar, Doğal Afetler (atmosferik, jeolojik, hidrojeolojik ve sismik, İnsanların neden olduğu afetler ( teknolojik afetler, baraj yıkılmaları, trafik kazaları, tehlikeli madde patlamaları, nükleer kazalar, kötü niyetli saldırılar ), Risk değerlendirme, Risk yönetimi ve sürdürülebilirlik, Krizin ve afetin etkilerini analiz etme ve modelleme, Organizasyonlar ve toplumda Acil durum eylem modelleri, Acil durum Yönetiminin dört evresi: hazırlık, zarar azaltma, müdahale, yaraları sarma, Risk ve kriz yönetimi üzerine, başarılı ve başarısız gerçek örnekler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Risk ve Afet üzerine temel tanım ve kavramlar
2Kriz ve acil durum yönetimi üzerine temel tanım ve kavramlar
3Doğal Afetler (atmosferik, jeolojik, hidrojeolojik ve sismik)
4İnsanların neden olduğu afetler (teknolojik afetler, baraj yıkılmaları, trafik kazaları, tehlikeli madde patlamaları, nükleer kazalar, kötü niyetli saldırılar)
5Risk değerlendirme
6Risk yönetimi ve sürdürülebilirlik
7Krizin ve afetin etkilerini analiz etme ve modelleme
8Arasınav
9Organizasyonlar ve toplumda Acil durum eylem modelleri
10Acil durum Yönetiminin dört evresi: hazırlık
11Acil durum Yönetiminin dört evresi: zarar azaltma
12Acil durum Yönetiminin dört evresi: müdahale
13Acil durum Yönetiminin dört evresi: iyileştirme, yaraları sarma
14Risk ve kriz yönetimi üzerine, başarılı ve başarısız gerçek örnekler
15Risk ve kriz yönetimi üzerine, başarılı ve başarısız gerçek örnekler
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Renewable Energy: In the Global Context,P.C. Maithani, Concept Pub, 2008 The Global Politics of Energy, Jefrey Bader, Stephen Biagun, Campbell & Jon. Price, 2008 Energy Politics, Brenda Shaffer, 2011
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma5315
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4312
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4416
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)73
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1321532231235
ÖÇ2332522331525
ÖÇ3552513352325
ÖÇ4552323332335
ÖÇ5552323522535
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00