Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇM2082016252 | YENİLİK YÖNETİMİ | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Stratejik yönetimle ilgili kuramsal ve pratik bilgiyi öğrenciye kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Deniz ulaştırmasında yeni bilgileri ve yenilikleri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilmek. | 2 | İnovasyon süreçlerini yorumlamak ve değerlendirebilmek. | 3 | İnovasyon performans sürecinde yönetsel stratejiler geliştirebilmek ve formüle edebilmek. | 4 | İnovasyon sürecinde inovasyon yönetim araçlarını kullanabilme. | 5 | İnovasyon sürecindeki farklı sorunları teşhis edebilmek ve çözüm üretebilmek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İnovasyon yönetimi ile ilgili temel kavramları, teorileri ve is dünyasındaki uygulamalarını anlamak. Bu ders teori ve pratiği
birleştirerek öğrencilerin inovasyon teori ve modellerini tartışmalarına ve uygulamalarına olanak sağlamayı hedefler. Ders; iş
modeli inovasyonu, tasarım odaklı inovasyon, liderlik, strateji, bilgi teknolojileri, bilgi yönetimi, süreç iyileştirme, performans
ölçümü ve değişim yönetimini içerir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yenilik yönetimi nedir
| | | 2 | Yenilikçi yönetim organizasyonu | | | 3 | Teknolojik yenilik | | | 4 | Yenilikçi strateji | | | 5 | İnovasyonun döngüsü ve dinamikleri | | | 6 | Yenilikçi topluluklar | | | 7 | Yenilikçi topluluklar | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Yenilik yönetme
| | | 10 | Yaratıcılık: Temel yaklaşımlar. | | | 11 | İnovasyon yönetimi teknik ve metotları. Yaratıcı Yaklaşımlar | | | 12 | Başkalarından öğrenme | | | 13 | Yenilikten değer yakalama. | | | 14 | Sonuçlar ve gelecekteki zorluklar | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Martin, M.J., 1994, Managing Innovation and Entrepreneurship in Technology based Firm , John Wiley & Sons.
Ettlie, J.E., 2000, Managing Technology Innovation , John Wiley & Sons.
Christensen, The Innovator s Dilemma: When New Technologies Cause Great Firms to Fail, HBSP, 1997,
Mauborgne, René, Blue Ocean Strategy, Boston, Harvard Business School Press, 2005. ISBN: 1591396190. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|