Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEÇM2082016252YENİLİK YÖNETİMİSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Stratejik yönetimle ilgili kuramsal ve pratik bilgiyi öğrenciye kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Deniz ulaştırmasında yeni bilgileri ve yenilikleri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilmek.
2İnovasyon süreçlerini yorumlamak ve değerlendirebilmek.
3İnovasyon performans sürecinde yönetsel stratejiler geliştirebilmek ve formüle edebilmek.
4İnovasyon sürecinde inovasyon yönetim araçlarını kullanabilme.
5İnovasyon sürecindeki farklı sorunları teşhis edebilmek ve çözüm üretebilmek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İnovasyon yönetimi ile ilgili temel kavramları, teorileri ve is dünyasındaki uygulamalarını anlamak. Bu ders teori ve pratiği birleştirerek öğrencilerin inovasyon teori ve modellerini tartışmalarına ve uygulamalarına olanak sağlamayı hedefler. Ders; iş modeli inovasyonu, tasarım odaklı inovasyon, liderlik, strateji, bilgi teknolojileri, bilgi yönetimi, süreç iyileştirme, performans ölçümü ve değişim yönetimini içerir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yenilik yönetimi nedir
2Yenilikçi yönetim organizasyonu
3Teknolojik yenilik
4Yenilikçi strateji
5İnovasyonun döngüsü ve dinamikleri
6Yenilikçi topluluklar
7Yenilikçi topluluklar
8Arasınav
9Yenilik yönetme
10Yaratıcılık: Temel yaklaşımlar.
11İnovasyon yönetimi teknik ve metotları. Yaratıcı Yaklaşımlar
12Başkalarından öğrenme
13Yenilikten değer yakalama.
14Sonuçlar ve gelecekteki zorluklar
15Genel değerlendirme
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Martin, M.J., 1994, Managing Innovation and Entrepreneurship in Technology based Firm , John Wiley & Sons. Ettlie, J.E., 2000, Managing Technology Innovation , John Wiley & Sons. Christensen, The Innovator s Dilemma: When New Technologies Cause Great Firms to Fail, HBSP, 1997, Mauborgne, René, Blue Ocean Strategy, Boston, Harvard Business School Press, 2005. ISBN: 1591396190.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma4416
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5315
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6424
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)99
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1112243335331
ÖÇ2221235444322
ÖÇ3223344434422
ÖÇ4223344554322
ÖÇ5122334555441
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00