Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇM2072016252 | İLETİŞİM BECERİLERİ | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dilbilimsel ve dilbilimsel olmayan iletişim yöntemlerini kullanarak İngilizce dilinde iletişim becerilerini iyileştirmek. İletişim yöntemlerini etkin bir şekilde kullanarak bilgi ve beceri düzeyini yükseltebilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | İş arama ve başvuru süreçlerinin yol ve yöntemlerini öğrenip analiz edebilmek. | 2 | Çalışma hayatına adaptasyonun gerçekleşmesini sağlayacak yollar üretmek | 3 | Kariyer planlarının oluşturulması ve güncellenmesine yönelik genişletilmiş bakışa sahip olmak | 4 | Sunum ve kendini ifade etme yöntemlerinin iyileştirilmesini sağlamak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Denizcilikte çalışma hayatına adaptasyonun alan çalışması yöntemleri ile simüle edilmesi. İş başvurusu için cv hazırlama tekniklerinin sınıfiçi ve dışı ödevler ile geliştirilmesi. Kendini ifade etme ve kalabalığa karşı hitap konularında sınıfiçi sunum tekniklerinden faydalanılarak kendini geliştirme. Beyin fırtınası ve odak grup yöntemleri ile bireysel ve grup tartışma becerilerinin iyileştirilmesi. Olumsuz çalışma koşullarına uyum gösterme tekniklerinin uygulamalar ile ölçülmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişim ve Kişilerarası İletişim
| | | 2 | Kişi Algısı | | | 3 | Sözel Mesajlar | | | 4 | Sözel Olmayan Mesajlar | | | 5 | Dinleme | | | 6 | Kişilerarası İletişim ve Etik İlkeler | | | 7 | İlişki/Etkileşim Süreci | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Etkileşim Bağlamları | | | 10 | Değişen İlişkiler | | | 11 | Aile ve Arkadaşlarla İletişim | | | 12 | Yakın İlişkilerde İletişim | | | 13 | İletişimdeki Engeller | | | 14 | Çatışma ve Uzlaşma | | | 15 | Kültürel Farklılıklar ve İletişim | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Tubbs, S. ve Moss, S. (2008). Human communication: Principles and contexts (11. baskı). Boston:Mc-Graw Hill.
Stewart, J. (2008). Bridges, not walls: A book about interpersonal communication (9. baskı). Boston:Mc-Graw Hill |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 1 | 2 | 1 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|