Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | KMY2252013225 | DÜNYA UYGARLIK TARİHİ | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrencilere insanlığın nereden nereye geldiği hakkında oldukça özet bir şekilde bilgi vermektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Figen TAŞKIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Uygarlık, kültür, insanlık gibi kavramları tanımlayabilme; değişik uygarlıkların neler olduğunu listeleyebilecek. | 2 | Uygarlıklar arasındaki geçişleri örneklendirebilecekler. | 3 | Uygarlıklardan edinilen bilgilerden yola çıkarak bugünkü uygarlıkların birbiriyle ilişkilendirebilecek. | 4 | Çağdaş uygarlığın kaynaklarını belirleyebilecekler. herhangi bir uygarlık hakkında bütüncül bir perspektifi başkalarına sunabilecekler. | 5 | Herhangi bir uygarlık hakkında bütüncül bir perspektifi başkalarına sunabilecekler. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Uygarlık, kültür, insanlık, din kavramları bağlamında ilk insandan günümüze karşılaştırılmalı olarak insanlık tarihi ele alınmakta dünden bir kısım çıkarımlarda bulunulmaktadır. Özellikle, Mısır, Eski Yunan, Roma, Osmanlı ve Batı Uygarlıklarının yükselişi ve değerleri günümüze ışık tutacak şekilde tartışılmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş: Terimlerin tartışılması; dersin ele alınışı
| | | 2 | Yerleşik Yaşama Geçiş, Mezopotamya’da erken uygarlıklar
Yunan Uygarlığı- Eski Çağın iki kenti | | | 3 | Yunan Uygarlığı- Eski Çağın iki kenti | | | 4 | İlk İmparatorluklar
Avrupa’nın Dünya Sahnesine Çıkışı
| | | 5 | Çin Uygarlığı
Tüm Dünyayı Saran İnançlar | | | 6 | Tüm Dünyayı Saran İnançlar | | | 7 | Avrupa’nın Dünya Sahnesine Çıkışı | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Mahşerin Dört atlısı
| | | 10 | İnsanın Dünyayı Keşfetmesi | | | 11 | Her yerde Egemenlik Halkın
| | | 12 | Sanayi Devrimi | | | 13 | Birinci Dünya Savaşı | | | 14 | Rus Devrimi ve Hitlerin Çıkışı | | | 15 | İkinci Dünya Savaşı
| | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Jack Davis, İnsanın Hikayesi: Taş Devrinden Bugüne Tarihimiz; İstanbul
Ders Notları
Braudel, Fernand, 2006; Uygarlıklar Grameri, Ankara.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|