Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İKT4162013201 | GÜNCEL EKONOMİK SORUNLAR | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı; neoliberalizm olarak da bilinen 1980'lerden günümüze kadar geçen görece güncel tarihsel süreçte Türkiye ekonomisindeki sermaye ve emek girdilerine bağlı olarak oluşan gelişmeleri/değişimleri incelemektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Fatma Özlem Tezcek |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkiye ekonomisinde sektörlerin genel analizini yapabilmek | 2 | Türkiye ekonomisinin güncel özgünlüklerini değerlendirebilmek | 3 | 1980 sonrası ekonomideki yapısal dönüşümleri incelemek | 4 | 1980 sonrası sektörel değişimleri analiz etmek | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dersin içeriği; 1980'lerden itibaren Türkiye'deki temel olarak şu sektörleri incelemektir: İnşaat sektörü, gemi-inşaat sektörü, teknoloji yoğun sektörler, tekstil sektörü, bankacılık sektörü, sermaye piyasaları, yeniden-üretime dayalı ve ev-eksenli sektörler, v.b. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Genel olarak Türkiye Ekonomisine giriş | | | 2 | 1980 öncesi devlet yönlendirmesinde sanayileşme süreçlerine genel bakış | | | 3 | 1980 sonrası küreselleşme sürecinde neoliberal devlet politikaları ve ekonomik dönüşüm | | | 4 | Sektörel örnekler 1: gemi inşaat sektörü: üretim yapısınının ve işçilik süreçlerinin değişimi | | | 5 | Sektörel örnekler 2 : Beyaz eşya sektörü üretim yapısının ve işçilik süreçlerinin değişimi | | | 6 | sektörel örnekler 3 : Otomotive sektörü üretim yapısının ve işçilik süreçlerinin değişimi | | | 7 | Sermaye yoğun sektörelere ilişkin ortak değerlendirme | | | 8 | vize sınavı | | | 9 | sektörel örnekler 4: tekstil sektörü üretim yapısının ve işçilik süreçlerinin değişimi | | | 10 | sektörel örnekler 5: Dokumacılık sektörü üretim yapısının ve işçilik süreçlerinin değişimi | | | 11 | sektörel örnekler 6: gıda sektörü üretim yapısının ve işçilik süreçlerinin değişimi | | | 12 | sektörel örnekler 7: tarım sektörü üretim yapısı, devlet desteği, işçilik süreçlerinin değişimi 1 | | | 13 | sektörel örnekler 7: tarım sektörü üretim yapısı, devlet desteği, işçilik süreçlerinin değişimi 2 | | | 14 | sektörel örnekler 8: finansal sektör ve bankacılık 1 | | | 15 | sektörel örnekler 8: finansal sektör ve bankacılık 2 | | | 16 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Türkiye'de Kapitalizmin Güncel Sorunları, Dipnot Yayınevi, 2007. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Gözlem | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|