|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GTAR1122014144 | İSLAM TARİHİ-II | Seçmeli | 1 | 2 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Müslüman devletlerin siyasi, askeri, iktisadi, sosyal, kültürel ve ilmi gelişmelerinin incelenmesi, insanlık alemine katkıları ve tesirlerinin tahlil edilmesi
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Ömer ERDEN | Öğrenme Çıktıları | 1 | İslam medeniyetinin ortaya çıkışını, diğer medeniyetler ile olan ilişkisini ve genel özelliklerini özetleyebileceklerdir | 2 | İslam medeniyetini diğer medeniyetlerden ayrılan noktalarını, kurumlarını ve etkilediği alanları karşılaştırmalı olarak örnekleriyle beraber ifade edebileceklerdir | 3 | Derste aldıkları teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardır | 4 | Bu kuralları yapacakları araştırmalarda uygulayabilir seviyeye geleceklerdir. | 5 | | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Asr-ı Saadet Yarıyılınden Selçuklu Devletine kadar (Peygamber, 4 Halife, Emeviler, Abbasiler Yarıyılı) İslam Medeniyetinin Kaynakları, Siyasî, İktisadî, Sosyal ve Kültürel gelişmeler, Düşünce Hayatı ve Fikir Hareketleri, İslam Medeniyeti Unsur ve Ürünleri ile Müesseselerinin ele alınması. İslam Medeniyetinin oluşumuna etki eden faktörler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kaynak tanıtımı, Kültür ve Medeniyet Kavramlarının açıklanması. Dersin amaçları.
| | | 2 | Medeniyetlerin Doğuşuna ve Yılışına Etki eden Faktörler, İslam Medeniyetinin Doğduğu Ortam.
| | | 3 | İslam Medeniyetinin Kaynakları, Gelişme süreci ve Temel Özellikleri.
| | | 4 | Tercüme Faliyetleri, Tercüme Yapılan Bilim Dalları ve Merkezleri-İslam ve İlim.
| | | 5 | İslam Medeniyetinin Manevi Dinamikleri
| | | 6 | Toplum Hayatı, Sosoyal Dayanışma Alanları ve Kurumları,İktisat
| | | 7 | İdari Yapılanma, Hilafet, Vezirlik, Katiplik, Haciplik-Adli ve Askeri Teşkilat,Eğitim
| | | 8 | İSLAM TASAVVUFU
| | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Fen ve Sağlık Bilimleri; Matematik, Astronomi, Kimya, Tıp, Botanik, Biyoloji
| | | 11 | İslam Medeniyeti ve Türkler
| | | 12 | Eğitim ve Eğitim Kurumları
| | | 13 | İSLAM SANATI
| | | 14 | İslam Medeniyetinin Avrupa ve Asyaya Etkileri
| | | 15 | İslam Medeniyeti ve Çağımızda İslam Dünyasının Durumu.
| | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Barthold, W., 1977, İslam Medeniyeti Tarihi, çev: F. Köprülü, Ankara Cüneyt Kaya, İslam felsefesi,Hüseyin Hatemi, İslam Felsefesi.
2 Erşahin, Seyfettin, 2004, İslam Medeniyeti Tarihi, Ankara MEB-İslam AnsiklopedisiMustafa azami, Kuran Tarihi, İstanbul 2006.
3 Sezgin,Fuat, İslamda Bilim ve Teknik, İstanbul 2000; İslam Kültürü ve Bilim Dünyasındaki Yeri, İstanbul 221. Sait Yazıcıoğlu, İslam Düşüncesi, Ankara 1999. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Tartışma | 4 | 1 | 4 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 | Okuma | 14 | 5 | 70 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 2 | 5 | 4 | 5 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ9 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|