Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ2262019143 | SAVAŞ EDEBİYATI | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, Yeni Türk Edebiyatında savaşların söz konusu edildiği eserleri incelemek, bu bağlamda savaşlar açısından tarihin edebiyata nasıl yansıdığını göstermektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Mesut Tekşan |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk Edebiyatında savaşların bir konu arka planı olarak nasıl değerlendirildiğini görürler Tarih ve edebiyat ilişkisini savaşlar açısından anlama imkânı bulurlar Edebi eserleri savaş örneğinde tematik olarak incelemeyi öğrenirler |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tanzimat döneminden Cumhuriyet döneminin ilerleyen yıllarına kadar, başta roman, hikAye ve şiir olmak üzere savaşların önemli bir konu olarak kullanıldığı bütün eserler dersin içeriğine dahildir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Edebi eserde bir anlatı unsuru olarak “zaman”, “mekân” ve “konu arka planı” Edebiyata konu olan Türk savaşları Osmanlı Devleti’nin kuruluş devrini anlatan romanlarda savaşlar Ankara Savaşı’nı ve Fetret devrini söz konusu eden romanlara tamamlanmamış bir örnek: Kemal Tahir’in Topal Kasırga’sı Yahya Kemal’in tarih anlayışı / Yahya Kemal’in şiirlerinde savaş Türk Edebiyatında Fatih ve İstanbul’un Fethi Osmanlı tarihini konu alan romanlarda savaşlar (19. Yüzyıla kadar) Ara Sınav Türk Edebiyatında Balkan Savaşları Türk Edebiyatında I. Dünya Savaşı Türk Edebiyatında Çanakkale Zaferi Türk Edebiyatında İstanbul’un İşgali Türk Edebiyatında Milli Mücadele Türk Edebiyatında bir savaş kahramanı olarak Mustafa Kemal Atatürk Türk Edebiyatında II. Dünya Savaşı Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Uğurcan, Sema, Edebiyatımız I Edebiyat Tarih İlişkisi, Dergâh Yay., İstanbul 2012.
Ortaylı, İlber, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, İletişim Yay., İstanbul 2005.
Sınar, Alev, Türk Roman ve Hikâyesinde II. Dünya Savaşı, Dergâh Yay., İstanbul 2003. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 2 | 14 | 28 |
Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|