Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ219202221 | SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE YÖNETİMİ | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sağlık kurumlarında kalite yönetimine ilişkin temel teorik bilgileri ve becerileri kavratmaktır.
Toplum ve hasta ihtiyaçlarının belirlenmesinde ve önerilerin ortaya konmasında bilimsel yöntemler ve sürekli kalite iyileştirme prensiplerini öğretmek amaçlanır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr Öğr. Üyesi Didem ODABAŞI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sağlıkta kalitenin tarihçesi, güncel durumu ve geleceğini öğrenmek. | 2 | Ağız ve diş sağlığı merkezlerinde kalite göstergelerini ve kodlamaları öğrenmek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste kalitenin tanımı, kalite planlaması, kalite araçları, hizmet kalitesinin ölçülmesi, kalite standartları, mükemmellik modeli, kalite kültürü gibi konular işlenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders Tanıtımı | | | 2 | Sağlıkta Kalite Nedir? | | | 3 | Kalitenin Boyutları ve Yararları , Amacı ve Felsefesi | | | 4 | Kalite iyileştirme araçları nelerdir ? | | | 5 | Kalite iyileştirme yöntemleri ? | | | 6 | Sağlık Kuruluşlarında Kalite | | | 7 | Hasta Güvenliği - Hatalar | | | 8 | Kalite istatistikleri | yok | yok | 9 | ara sınav | | | 10 | Sağlık hizmetleri bilgi sistemleri | yok | yok | 11 | Göstergeler ve kodlama sistemi | yok | yok | 12 | Akreditasyon ve eğitim | yok | yok | 13 | Tıbbi etik | yok | yok | 14 | Sağıkta kalitenin güncel durumu ve geleceği | yok | yok | 15 | öğrenci sunumları | | | 16 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ali Coşkun, "Sağlık İşletmeleri Yönetim Rehberi", 1.Baskı, Seçkin Yayıncılık, İstanbul 2009.
Sıdıka Kaya, Dilaver Tengilimoğlu, Mahmut Akbolat, Ali Yılmaz, " Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi", ISBN :978-975-06-1530-6, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2864.
Sağlıkta Kalite Standartları ADSH, Ankara, 2017
Varkey P. Medıcal qualıty management theory and practice. Jones and bartlett publishers, llc, and american college of medical quality, 2010 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|