Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ZFS3282018956TOPRAK KORUMA TEKNİKLERİSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin erozyonun önemini, tiplerini, erozyon oluşturan faktörleri ve erozyonun sonuçlarını kavramasını ve erozyonla meydana gelen toprak kayıplarını hesaplama yöntemleri ile kullanılan parametreleri belirleyerek erozyona karşı alınacak önlem tipini tasarlamasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Tayfun AŞKIN
Öğrenme Çıktıları
1Tarım topraklarının sorunlarını tanımlayabilme.
2Erozyonun nedenlerini ve etki eden faktörleri açıklayabilme.
3Su erozyonu ile meydana gelen toprak kayıplarını tahmin edebilme.
4Su ve rüzgar erozyonu denetim önlemlerini belirleyebilme.
5Yüzeysel akış miktarını tahmin edebilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Toprak Bilgisi
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Türkiye’de toprak erozyonu, erozyon tipleri (su ve rüzgar erozyonu), su erozyonunun sınıflandırılması, su erozyonuna etki eden faktörler, Universal Toprak Kayıp Denklemi (USLE), su erozyonuna karşı alınması gereken önlemler, rüzgar erozyonu üzerine etki eden faktörler, rüzgar erozyonuna karşı alınması önlemler, arazi kullanımı ve toprak koruma.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Toprakların bazı özellikleri ve Türkiye’de toprak kaynağına ilişkin sorunlar
2Erozyon ve Türkiye’de toprak erozyonu sorunu
3Su erozyonu
4Su erozyonuna etki eden faktörler: iklim, toprak, topoğrafya
5Su erozyonuna etki eden faktörler: toprak örtüsü, insan, Türkiye’de su erozyonunu hazırlayan ve hızlandıran nedenler
6Toprak kayıplarının hesaplanması
7Universal toprak kayıp denklemi(USLE)
8Ara sınav
9Su erozyonunun kontrolü, bitkisel ve kültürel yöntemler, mekaniksel yöntemler
10Su erozyonunun kontrolü, mekaniksel yöntemler, teraslama
11Terasların sınıflandırılması ve planlanması
12Teraslı arazide tarım
13Yüzeysel akış ve yüzeysel akış hesaplama yöntemleri
14Rüzgar erozyonu
15Arazi kullanımı ve toprak koruma
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Özdemir, N., 1997. Toprak ve Su Koruma. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Notu:22, Samsun. 2. Taysun,A.,1989. Toprak ve Su Korunumu Ders Notları. E.Ü. Ziraat Fak. No:92-III, Bornova-İzmir. 3. Morgan,R.P.C.,1995. Soil Erosion and Conservation, London,ISBN 0-582-24492-7. 4. Boardman,J.,Foster,I.D.L., Dearing,J.A.,1990. Soil Erosion on Agricultural Land. John Wiley and Sons, England,ISBN 0-471-92602-7.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma717
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)97
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1       3455  
ÖÇ2       3455  
ÖÇ3       3455  
ÖÇ4       3455  
ÖÇ5       3455  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00