Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ZFS3282018956 | TOPRAK KORUMA TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin erozyonun önemini, tiplerini, erozyon oluşturan faktörleri ve erozyonun sonuçlarını kavramasını ve erozyonla meydana gelen toprak kayıplarını hesaplama yöntemleri ile kullanılan parametreleri belirleyerek erozyona karşı alınacak önlem tipini tasarlamasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Tayfun AŞKIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tarım topraklarının sorunlarını tanımlayabilme. | 2 | Erozyonun nedenlerini ve etki eden faktörleri açıklayabilme. | 3 | Su erozyonu ile meydana gelen toprak kayıplarını tahmin edebilme. | 4 | Su ve rüzgar erozyonu denetim önlemlerini belirleyebilme. | 5 | Yüzeysel akış miktarını tahmin edebilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Toprak Bilgisi |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Türkiye’de toprak erozyonu, erozyon tipleri (su ve rüzgar erozyonu), su erozyonunun sınıflandırılması, su erozyonuna etki eden faktörler, Universal Toprak Kayıp Denklemi (USLE), su erozyonuna karşı alınması gereken önlemler, rüzgar erozyonu üzerine etki eden faktörler, rüzgar erozyonuna karşı alınması önlemler, arazi kullanımı ve toprak koruma. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Toprakların bazı özellikleri ve Türkiye’de toprak kaynağına ilişkin sorunlar | | | 2 | Erozyon ve Türkiye’de toprak erozyonu sorunu | | | 3 | Su erozyonu | | | 4 | Su erozyonuna etki eden faktörler: iklim, toprak, topoğrafya | | | 5 | Su erozyonuna etki eden faktörler: toprak örtüsü, insan, Türkiye’de su erozyonunu hazırlayan ve hızlandıran nedenler | | | 6 | Toprak kayıplarının hesaplanması | | | 7 | Universal toprak kayıp denklemi(USLE) | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Su erozyonunun kontrolü, bitkisel ve kültürel yöntemler, mekaniksel yöntemler | | | 10 | Su erozyonunun kontrolü, mekaniksel yöntemler, teraslama | | | 11 | Terasların sınıflandırılması ve planlanması | | | 12 | Teraslı arazide tarım | | | 13 | Yüzeysel akış ve yüzeysel akış hesaplama yöntemleri | | | 14 | Rüzgar erozyonu | | | 15 | Arazi kullanımı ve toprak koruma | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Özdemir, N., 1997. Toprak ve Su Koruma. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Notu:22, Samsun.
2. Taysun,A.,1989. Toprak ve Su Korunumu Ders Notları. E.Ü. Ziraat Fak. No:92-III, Bornova-İzmir.
3. Morgan,R.P.C.,1995. Soil Erosion and Conservation, London,ISBN 0-582-24492-7.
4. Boardman,J.,Foster,I.D.L., Dearing,J.A.,1990. Soil Erosion on Agricultural Land. John Wiley and Sons, England,ISBN 0-471-92602-7. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | 3 | 4 | 5 | 5 | | | ÖÇ2 | | | | | | | | 3 | 4 | 5 | 5 | | | ÖÇ3 | | | | | | | | 3 | 4 | 5 | 5 | | | ÖÇ4 | | | | | | | | 3 | 4 | 5 | 5 | | | ÖÇ5 | | | | | | | | 3 | 4 | 5 | 5 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|