Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEÇ4592017371SCİENCE AND PHİLOSOPHYSeçmeli472
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Course Objective Learn the development of scientific knowledge and methodology and the counterfactual dogmatic aprroaches.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Hasan TANRIVERDİ
Öğrenme Çıktıları
1 1.Describes the concepts of Philosophy and Science.
22.Gains the ability to analyze and synthesize.
33.Gets basic knowledge and culture about Philosophy and Science.
4 4.Learns craft knowledge.
55.Analyzes the event.
6 6.Gains ability to use information.
7 7.Gains criticism and self criticism ability.
88.Produces new idea.
Öğrenim Türü
Formal Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
none
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
none
Dersin İçeriği
Development of scientific knowledge, The Beginning of Philosophy: Socrates’s Predecessors, The contribution of Islamic scholars to the history of science, Philosophy and Science in Medieval Times and Renaissance.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Science, Philosophy, and Thinking Presentation Preparation Proposed Sources
2The Beginning of Philosophy: Socrates’s Predecessors
3Nature, Fate and Chance
4Socrates, Platon, and Aristotle
5Science in the Islamic World in 7-9th Centuries Presentation Preparation Proposed Sources
6Science in the Islamic World in 10-11th Centuries
7Science in the Islamic World in 12-13th Centuries
8Mid-Term Exam
9Science in the Islamic World in 14-15th Centuries
10Science in the Islamic World in 16th Century
11Reasons for the Decline of Science in the Islamic World Presentation Preparation Proposed Sources
12Philosophy and Science in Medieval Times and Renaissance Presentation Preparation Proposed Sources
13Rationalism: Descartes and Spinoza Presentation Preparation Proposed Sources
14Empiricism: Locke, Berkeley, and Hume
15Philosophy and Science in 19th Century
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Demir, R. 2016; Bilim ve Felsefe, Lotus Yayınevi, İstanbul. 2. Sezgin, F. 1998; İslam’da Bilim Ve Teknik-I, çev., Abdurrahman Aliy, Tuba ve Kültür Bakanlığı., İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Turkish
Staj Durumu
none
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination111
Final Examination111
Attending Lectures818
Discussion515
Self Study5210
Individual Study for Mid term Examination5210
Individual Study for Final Examination5210
Reading515
212
224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)56
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ1123                 
ÖÇ2123                 
ÖÇ3123                 
ÖÇ4123                 
ÖÇ5123                 
ÖÇ6123                 
ÖÇ7123                 
ÖÇ8123                 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00