Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
SEÇ3272017371 HADITH REVIEWElective352
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Yaşadığımız dönemde hadis problemleri denince akla ilk olarak metin tenkidi meselesi gelmektedir. Kadim ulemanın bu soruna ne kadar eğildiği ve yeni çalışmalara ihtiyaç olup olmadığı tartışılmaktadır. Bu konuda sağlıklı ve doğru bir anlayışa sahip olabilmek için bilimsel bakış açısına ihtiyaç vardır. Derste bunun yöntemi kazandırılmaya çalışılmaktadır.
Name of Lecturer(s)
Dr. Öğr. Üyesi Yunus Yazıcı
Learning Outcomes
1Gains the skill of analysing and synthesizing
2Has basic general knowledge.
3Gains the skill of problem solving
4Karar verme becerisi
5Gains criticizing and self-criticizing skills.
6Gains the skill of collecting knowledge from various sources and analyzing them.
Mode of Delivery
Formal Education
Prerequisites and co-requisities
Orta-ileri seviyede Arapça biliyor olmak. Hadis usulü temel bilgisine sahip olmak.
Recommended Optional Programme Components
None
Course Contents
Bu derste metin tenkidini oluşturan iki kavramın etimolojisi üzerinde durulmakta ve ilk dönemlerden itibaren başta muhaddisler olmak üzere İslam bilginlerinin konuya yaklaşımı ele alınmaktadır. Günümüzde hadis metinleri üzerindeki tartışmalar da göz önünde bulundurularak rivayetleri değerlendirirken nasıl bir yöntem takip edilmesi gerektiği üzerinde durulmakta ve bunun aşamaları örnekleriyle anlatılmaktadır.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Metin Tenkidi Kavramı
2Kur’an Ve Hadisler Çerçevesinde Metin Tenkidi
3Sahabenin Duydukları Haberlere Yaklaşımları
4Rivayetlere Eleştirel Yaklaşımın Tarihi
5Son Dönemlerde İslam Dünyasında Metin Tenkidi
6Türkiye’de Metin Ve Muhteva Tenkidi
7Sened Ve Metin Arasındaki İlişki
8Metinle İlgili Hadis İlimleri
9Fakihlerin Hadis Metinlerine Yaklaşımı
10Fukaha Ve Haber-İ Vahid
11Fakihler Ve Muhteliful Hadis İlmi
12Dirâyetu’l-Hadîs
13Hadislerin Kur’an’a Arzı
14Hadislerin Hadislere Arzı
Recommended or Required Reading
Enbiya Yıldırım-Hadiste Metin Tenkidi Ahmet Keleş-Hadis İlminde Metin Tenkidi Örnekleri Mustafa Ertürk-Metin Tenkidi Selahattin Polat-Metin Tenkidi Misfir Dümeyni-Hadiste Metin Tenkidi Metodları
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
None
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination111
Discussion717
Brain Storming313
Criticising Paper717
Individual Study for Mid term Examination717
Individual Study for Final Examination818
Reading14114
10110
TOTAL WORKLOAD (hours)58
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
PO
17
PO
18
PO
19
PO
20
LO1  3     5   4   2  1
LO2   1   2   3       5
LO31  2   3   4   5  1 
LO4 2   1   5   4  3  2
LO5  3  4   5  5  4   3
LO65  5  4   4   1  2  
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00