Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | İKT4162013221 | CURRENT ECONOMIC ISSUES | Elective | 4 | 8 | 4 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Dersin amacı; neoliberalizm olarak da bilinen 1980'lerden günümüze kadar geçen görece güncel tarihsel süreçte Türkiye ekonomisindeki sermaye ve emek girdilerine bağlı olarak oluşan gelişmeleri/değişimleri incelemektir. |
Name of Lecturer(s) |
Fatma Özlem Tezcek |
Learning Outcomes |
1 | Türkiye ekonomisinde sektörlerin genel analizini yapabilmek | 2 | Türkiye ekonomisinin güncel özgünlüklerini değerlendirebilmek | 3 | 1980 sonrası ekonomideki yapısal dönüşümleri incelemek | 4 | 1980 sonrası sektörel değişimleri analiz etmek | 5 | |
|
Mode of Delivery |
Evening Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Dersin içeriği; 1980'lerden itibaren Türkiye'deki temel olarak şu sektörleri incelemektir: İnşaat sektörü, gemi-inşaat sektörü, teknoloji yoğun sektörler, tekstil sektörü, bankacılık sektörü, sermaye piyasaları, yeniden-üretime dayalı ve ev-eksenli sektörler, v.b. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Genel olarak Türkiye Ekonomisine giriş | | | 2 | 1980 öncesi devlet yönlendirmesinde sanayileşme süreçlerine genel bakış | | | 3 | 1980 sonrası küreselleşme sürecinde neoliberal devlet politikaları ve ekonomik dönüşüm | | | 4 | Sektörel örnekler 1: gemi inşaat sektörü: üretim yapısınının ve işçilik süreçlerinin değişimi | | | 5 | Sektörel örnekler 2 : Beyaz eşya sektörü üretim yapısının ve işçilik süreçlerinin değişimi | | | 6 | sektörel örnekler 3 : Otomotive sektörü üretim yapısının ve işçilik süreçlerinin değişimi | | | 7 | Sermaye yoğun sektörelere ilişkin ortak değerlendirme | | | 8 | vize sınavı | | | 9 | sektörel örnekler 4: tekstil sektörü üretim yapısının ve işçilik süreçlerinin değişimi | | | 10 | sektörel örnekler 5: Dokumacılık sektörü üretim yapısının ve işçilik süreçlerinin değişimi | | | 11 | sektörel örnekler 6: gıda sektörü üretim yapısının ve işçilik süreçlerinin değişimi | | | 12 | sektörel örnekler 7: tarım sektörü üretim yapısı, devlet desteği, işçilik süreçlerinin değişimi 1 | | | 13 | sektörel örnekler 7: tarım sektörü üretim yapısı, devlet desteği, işçilik süreçlerinin değişimi 2 | | | 14 | sektörel örnekler 8: finansal sektör ve bankacılık 1 | | | 15 | sektörel örnekler 8: finansal sektör ve bankacılık 2 | | | 16 | final sınavı | | |
|
Recommended or Required Reading |
Türkiye'de Kapitalizmin Güncel Sorunları, Dipnot Yayınevi, 2007. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
SUM | 0 | |
SUM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Attending Lectures | 14 | 3 | 42 |
Team/Group Work | 13 | 2 | 26 |
Observation | 14 | 1 | 14 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 16 | 16 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 22 | 22 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|