Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SULT1162022277 | ÇEVRE KİMYASI | Seçmeli | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Çevre kirliliğini tanımlayarak öğrencilere çevre bilinci kazandırmak, endüstriyel ve evsel atıkların bertaraf yöntemlerini tanıtmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç.Dr. Serkan GÜNEY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çevre koruma bilincine sahip olur. | 2 | Sudaki, topraktaki ve atmosferdeki kirleticiler hakkında bilgiye sahip olur. | 3 | Su kirliliği ve analizlerini tanımlar. | 4 | Çevre kirliliği ile ilgili sorunları sıralar. | 5 | Çevre kirliliği ile ilgili sorunların çözüm yollarını önerir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çevre Kimyasına Giriş, Çevre Kimyasında Su, Su Kirliliği, Suların Arıtılması, Yeryüzü ve Yeryüzü Kimyası, Toprak ve Zirai Kimya, Atmosfer ve Atmosferik Kimya, İnorganik Hava Kirlilikleri, Organik Hava Kirlilikleri, Zararlı Maddelerin Yapısı, Kaynağı ve Çevre Kimyası, Zararlı Atıkların Redüksiyonu, Arıtılması ve Uzaklaştırılması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çevre Kimyasına Giriş, Kirlilik, Temel unsurlar | | | 2 | Su ve su kirliliği | | | 3 | Su kirleticilerinin kaynakları ve türleri | | | 4 | Suların arıtılması | | | 5 | Yeryüzü ve yeryüzü kimyası | | | 6 | Toprak ve toprak kirliliği | | | 7 | Toprak kirleticilerin kaynakları ve türleri, Toprak Kalitesi tayin | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Atmosferin Bileşenleri, Atmosferde kimyasal ve fotokimyasal tepkimeler | | | 10 | Hava kalitesinin tayini | | | 11 | Küresel ısınma ve sera etkisi | | | 12 | İnorganik hava kirlilikleri | | | 13 | Organik hava kirlilikleri | | | 14 | Zararlı maddelerin yapısı ve kaynağı | | | 15 | Zararlı atıkların redüksiyonu, arıtılması ve uzaklaştırılması | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Gündüz T., Çevre Sorunları, Gazi Kitabevi, 1998; Spiro T.G., Stigliani W.M., Chemistry of the Environment Prentice Hall, New Jersey, 1996 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | 3 | 2 | 2 | | 2 | | 5 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 2 | | 2 | 3 | 2 | 2 | | 2 | | 5 | 3 | ÖÇ3 | 4 | | | 2 | 3 | 2 | 2 | | 2 | | 5 | 3 | ÖÇ4 | 4 | | | 2 | 3 | 2 | 2 | | 2 | | 5 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 2 | | 2 | 3 | 2 | 2 | | 2 | | 5 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|