Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SULT2112016277 | BİYOİSTATİSTİK | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Kimya, Biyoloji, Sağlık ve Tarım alanlarında bilimsel araştırma ve çalışmalarda sınırlı bazı ön bilgilerden bir takım sonuçlar çıkarılması ve hatta karar verilmesi gerekir. Kararlara dayanak olacak bilgilerin toplanması sırasında maliyet, zaman, işgücü problemleri başarıyı etkilemektedir. Yine de araştırmacılar yada çalışanlar belirli bir güven düzeyinde değerlendirdikleri bilgilerden sonuç çıkarmak, yorum yapmak ve hatta karar vermek durumunda kalırlar. Verilecek kararların doğru ve bilimsel olabilmesi çeşitli istatistik metotlarını kullalanarak yapılabilir. Dersin amacı çeşitli istatistik metotlarını öğrencilere öğreterek, bu metotları iş dünyasındaki yaşamlarında uygulamalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç.Dr. Diler US ALTAY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İstatistik alanındaki bazı temel kavramları öğrenir | 2 | İstatistik alanındaki bilgileri Fen Bilimleri alanına uygulayabilir. | 3 | Çeşitli kısıtlayıcı faktörlere rağmen hipotez kurup, doğru kararlar alabilme ve Laboratuvar Teknolojisi alanında istatistiki verileri toplama ve yorumlama becerisi kazanacaktır. | 4 | Çeşitli faktörler arasında sayısal verileri kullanıp, ilişki kurabilme becerisine sahip olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1- İstatistik alanındaki bazı temel kavramları öğrenir.
2 - İstatistik alanındaki bilgileri Fen Bilimleri alanına uygulayabilir.
3 - Çeşitli kısıtlayıcı faktörlere(Maliyet, işgücü, zaman) rağmen hipotez kurup, doğru kararlar alabilme ve
Laboratuvar Teknolojisi alanında istatistiki verileri toplama ve yorumlama becerisi kazanacaktır.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Biyoistatistiğe Giriş ve Temel Kavramlar
| 2 | | 2 | Veri Toplama, Verilerin Sınıflandırılması
| 2 | | 3 | Tanımlayıcı İstatistikler
| 2 | | 4 | Tablo ve Grafik Düzenleme
| 2 | | 5 | Olasılık ve Kuramsal Dağılışlar
| 2 | | 6 | Örnekleme Yöntemleri
| 2 | | 7 | İstatistiksel Hipotez Testleri | 2 | | 8 | ara sınav | 2 | | 9 | MERKEZİ DAĞILIM ÖLÇÜTLERİ | 2 | | 10 | YAYGINLIK ÖLÇÜTLERİ | 2 | | 11 | Tıbbi araştırmalarda çalışma düzeni | 2 | | 12 | GÖZLEMSEL ÇALIŞMALAR | 2 | | 13 | DENEYSEL ÇALIŞMALAR | 2 | | 14 | KONTROL ,ÇEREN VE İÇERMEYEN DENEYSEL ÇALIŞMALAR | 2 | | 15 | FARKLI ÇALIŞMA DÜZENLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI | 2 | | 16 | DÖNEM SONU SINAVI | 2 | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
ders notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 3 | 6 | 18 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 7 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 5 | 1 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 5 | 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | | 1 | ÖÇ4 | 2 | 5 | 1 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|