Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SULT2072016277NANOTEKNOLOJİ VE UYGULAMA ALANLARISeçmeli233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin fizik, mühendislik, kimya ve biyoloji alanlarında “nano” bilimini anlamasını sağlamak, nanoteknoloji gelişiminin güncel durumuna dair temel bir anlayış edindirmek, nanoyapıların çeşitleri, hazırlanma yöntemleri ve karakterizasyonları hakkında bilgi vermek, nano ölçekteki yapıların bilim ve teknoloji alanlarındaki uygulamalarına ışık tutmak, nanoteknoloji sektöründe inovasyon üzerine bir anlayış kazandırmak, nanoparçacıkların sebep olduğu sorunlar ve bunlarla ilgili güvenlik risk değerlendirmesi ile ilgili konularda bilgi vermek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Sercan ERGÜN
Öğrenme Çıktıları
1Fiziksel esasların, matematiksel metodların ve uygun tekniklerin temel bilgisi
2Nanoyapı çeşitleri hakkında temel bilgi.
3Sentez ve karakterizasyon teknikleri.
4Nanoölçek olayının en yaygın uygulamalarının kavranması
5Nanobilimin mühendislik kimya ve biyoloji alanlarındaki önemi ve uygulamaları.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Nanobilimin gelişme seviyesi, deneysel teknikler ve teorik çalışmaların hızlı gelişimi ve alanın genişliğine ek olarak disiplinler arasılık özelliğine vurgu yapılarak sunulacaktır. Ders bazı genel bilgiler, fiziksel ilkeler ile başlayacaktır. Daha sonra nanosistemlerin sentez ve karakterizasyonu dersleriyle devam edecektir. Devam eden derslerde,nano yapıların çeşitliliği, nanobilimin teknolojik uygulamaları gözden geçirilecek ve ders nanokimya, nanobiyoloji ve son olarak nanoilaç üzerine genişletilmiş bir bölüm ile son bulacaktır. Nanobilimin geniş uygulama alanlarına birden fazla bölümde değinilecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş ve bazı fiziksel ilkeler20
2Giriş ve bazı fiziksel ilkeler20
3Nanomaddelerin sentezi20
4Nanomaddelerin sentezi20
5Mikroskobi - nanoskobi20
6Diğer karakterizasyon teknikleri20
7Nanokristaller- nanoteller nanotabakalar (katmanlar)20
8Ara sınav20
9Nanokristaller- nanoteller nanotabakalar (katmanlar)20
10Nanoteknoloji uygulamaları20
11Nanoteknoloji uygulamaları20
12Nanokimya - nano düzeyde kimya, kataliz, yenilenebilir enerji, piller ve çevresel korunum20
13Nanokimya - nano düzeyde kimya, kataliz, yenilenebilir enerji, piller ve çevresel korunum20
14Nanokimya - nano düzeyde kimya, kataliz, yenilenebilir enerji, piller ve çevresel korunum20
15Nanokimya - nano düzeyde kimya, kataliz, yenilenebilir enerji, piller ve çevresel korunum20
16Final sınavı20
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
H.-E.Schaefer, Nanoscience, Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2010
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Tartışma14228
Beyin Fırtınası14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma224
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)94
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1445434543454
ÖÇ2345434543454
ÖÇ3345434543454
ÖÇ4345434543454
ÖÇ5344543454345
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00