Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SULT2072016277 | NANOTEKNOLOJİ VE UYGULAMA ALANLARI | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin fizik, mühendislik, kimya ve biyoloji alanlarında “nano” bilimini anlamasını sağlamak, nanoteknoloji gelişiminin güncel durumuna dair temel bir anlayış edindirmek, nanoyapıların çeşitleri, hazırlanma yöntemleri ve karakterizasyonları hakkında bilgi vermek, nano ölçekteki yapıların bilim ve teknoloji alanlarındaki uygulamalarına ışık tutmak, nanoteknoloji sektöründe inovasyon üzerine bir anlayış kazandırmak, nanoparçacıkların sebep olduğu sorunlar ve bunlarla ilgili güvenlik risk değerlendirmesi ile ilgili konularda bilgi vermek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Sercan ERGÜN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Fiziksel esasların, matematiksel metodların ve uygun tekniklerin temel bilgisi | 2 | Nanoyapı çeşitleri hakkında temel bilgi. | 3 | Sentez ve karakterizasyon teknikleri. | 4 | Nanoölçek olayının en yaygın uygulamalarının kavranması | 5 | Nanobilimin mühendislik kimya ve biyoloji alanlarındaki önemi ve uygulamaları. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Nanobilimin gelişme seviyesi, deneysel teknikler ve teorik çalışmaların hızlı gelişimi ve alanın genişliğine ek olarak disiplinler arasılık özelliğine vurgu yapılarak sunulacaktır. Ders bazı genel bilgiler, fiziksel ilkeler ile başlayacaktır. Daha sonra nanosistemlerin sentez ve karakterizasyonu dersleriyle devam edecektir. Devam eden derslerde,nano yapıların çeşitliliği, nanobilimin teknolojik uygulamaları gözden geçirilecek ve ders nanokimya, nanobiyoloji ve son olarak nanoilaç üzerine genişletilmiş bir bölüm ile son bulacaktır. Nanobilimin geniş uygulama alanlarına birden fazla bölümde değinilecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş ve bazı fiziksel ilkeler | 2 | 0 | 2 | Giriş ve bazı fiziksel ilkeler | 2 | 0 | 3 | Nanomaddelerin sentezi | 2 | 0 | 4 | Nanomaddelerin sentezi | 2 | 0 | 5 | Mikroskobi - nanoskobi | 2 | 0 | 6 | Diğer karakterizasyon teknikleri | 2 | 0 | 7 | Nanokristaller- nanoteller nanotabakalar (katmanlar) | 2 | 0 | 8 | Ara sınav | 2 | 0 | 9 | Nanokristaller- nanoteller nanotabakalar (katmanlar) | 2 | 0 | 10 | Nanoteknoloji uygulamaları | 2 | 0 | 11 | Nanoteknoloji uygulamaları | 2 | 0 | 12 | Nanokimya - nano düzeyde kimya, kataliz, yenilenebilir enerji, piller ve çevresel korunum | 2 | 0 | 13 | Nanokimya - nano düzeyde kimya, kataliz, yenilenebilir enerji, piller ve çevresel korunum | 2 | 0 | 14 | Nanokimya - nano düzeyde kimya, kataliz, yenilenebilir enerji, piller ve çevresel korunum | 2 | 0 | 15 | Nanokimya - nano düzeyde kimya, kataliz, yenilenebilir enerji, piller ve çevresel korunum | 2 | 0 | 16 | Final sınavı | 2 | 0 |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
H.-E.Schaefer, Nanoscience, Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2010 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|