Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEC25820168226 | ESTETİK | Seçmeli | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders ile kuramsal estetik ve sanat felsefesine giriş, sanat ve sanatta güzel kavramları ve onların metodolojik olarak irdelenmesi ile antik dönemden günümüze kadar olan düşünürlerin estetik ve güzel kavramlarına kuramsal yaklaşımlarının ön lisans düzeyinde kazandırılması amaçlanır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Nesrin Gürses |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sanatta estetik ve güzele yönelik kavramları tanımlayabilir. | 2 | Günümüz sanatına yönelik estetik ve eleştirel bakış açısı kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Estetik ve güzel kavramlarının tanımlanarak sanat, sanatçı, sanat ürünü, sanat eseri, sanat yapıtı kavramlarının irdelenmesi. içeriğe yönelik literatürün ve kaynakların tanımı. Antik dönemden günümüze düşünürlerin güzele yönelik görüşleri. Günümüz sanatına yönelik estetik ve eleştirel bakış açısı kazandırılır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders tanımı, ders literatür ve kaynak önerisi. Estetik ve güzel kavramlarının tanımı ve örnekler. | | | 2 | Estetik ve güzel kavramlarının temel taşları sanat, sanatçı ve alıcı kavramlarının açılımı. | | | 3 | Terminolojiye yönelik sanat ürünü, sanat eseri, sanat yapıtı kavramlarının örneklerle yorumlanması ve açıklanması. | | | 4 | Sanatın ve estetiğin psikolojik bakış yönünün açıklanması ve yorumlanması. | | | 5 | Estetik yargı kavramlarının tanımlanması ve örnekler. | | | 6 | Antik yunanın güzele ve sanata bakışlarının sanat eserleri ile birlikte tarihsel değerlendirilmesi. | | | 7 | Güzeli sistematik olarak inceleyen ilk düşünür Platonun görüşleri. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Sanatı sistematik olarak inceleyen ilk düşünür Aristo nun görüşleri. | | | 10 | Poesis, Mimesis ve Katharsis kavramlarının güzel ve sanatla ilişkilendirilmesi. | | | 11 | Estetik ve güzel kavramlarının resim, heykel ve mimari vb. sanatlarla değerlendirilmesi. | | | 12 | Kısaca Croce, Tein ve Lalo'nun kuramları ve günümüze etkileri. | | | 13 | Günümüz sanatının estetik açıdan yorumlanması ve öneriler. | | | 14 | Genel değerlendirme ve eleştiri. | | | 15 | Sanata bakış ve eleştiri olguları. | | | 16 | dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 2 | 2 | 4 |
Soru-Yanıt | 2 | 2 | 4 |
Gözlem | 2 | 2 | 4 |
Alan Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 1 | 7 | 7 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 5 | 2 | 1 | 5 | 4 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 1 | 3 | 1 | 4 | 3 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 5 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|