Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEC11820168127ÇEVRE KORUMASeçmeli122
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Çevresel problemleri tanıtmak ve çözüm yollarını öğretmek, koruma biyolojisi açısından öğrencilerin bilgilendirilmesini sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Emel KARACA ÖNER
Öğrenme Çıktıları
1Çevre ve Çevre Kirliliği: Genel Kavramlar, Ekosistem yapıları ve fonksiyonlarının öğrenilmesi.
2 Çevresel problemlere bilimsel yaklaşım, tüketici davranışları ve çevrenin öğrenilmesi.
3Ekosistemlerde atık birikimi ve kirlenmenin ölçülmesi ve izlenmesinin öğrenilmesi
4 İnsan popülasyonundaki hızlı artış ve beraberinde getirdiği sorunların öğrenilmesi
5 Hava Kirliliği; Atmosfer kirleticileri ve genel kaynaklarının öğrenilmesi.
6Toprak Kirliliği; Yapay gübreler, Pestisitler, Herbisitler, tuzlaşma ve erozyonun öğrenilmesi
7Su Kirliliği; Su kirliliğinin önemi ve Ģekilleri, dünya su rezervleri durumlarının öğrenilmesi.
8
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çevresel problemlerin tanıtımı ve çözüm yollarınının öğretilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çevre ve Çevre Kirliliği: Genel Kavramlar, Ekosistem yapıları ve fonksiyonları
2Çevresel problemlere bilimsel yaklaşım, tüketici davranışları ve çevre
3Ekosistemlerde atık birikimi ve kirlenmenin ölçülmesi ve izlenmesi.
4İnsan popülasyonundaki hızlı artış ve beraberinde getirdiği sorunlar
5Hava Kirliliği; Atmosfer kirleticileri ve genel kaynakları
6Toprak Kirliliği; Yapay gübreler, Pestisitler, Herbisitler, tuzlaşma ve erozyon
7Su Kirliliği; Su kirliliğinin önemi ve şekilleri, dünya su rezervleri durumları
8Küresel Isınma ve Asit yağmurlarının etkileri
9Arasınav
10Biyolojik çeşitlilik kaybı, endemik türler ve hasas ekosistemler
11Nükleer kirlilik, canlılara ve ekosistemlere etkisi.
12Ekosistem yönetimi ve ÇED.
13Ekosistem yönetimi ve ÇED
14Çevre ve Çevre Kirliliğinin etkilerinin tartışılması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akman, Y., Ketenoğlu, O. Ve ark., 2004. Çevre Kirliliği (Çevre Biyolojisi), Palme Yayıncılık, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım21428
Uygulama/Pratik11414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1333333333333
ÖÇ2333333333333
ÖÇ3333333333333
ÖÇ4333333333333
ÖÇ5333333333333
ÖÇ6333333333333
ÖÇ7333333333333
ÖÇ8333333333333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00