Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEC11820168127 | ÇEVRE KORUMA | Seçmeli | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Çevresel problemleri tanıtmak ve çözüm yollarını
öğretmek, koruma biyolojisi açısından öğrencilerin
bilgilendirilmesini sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Emel KARACA ÖNER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çevre ve Çevre Kirliliği: Genel Kavramlar, Ekosistem yapıları ve fonksiyonlarının öğrenilmesi. | 2 | Çevresel problemlere bilimsel yaklaşım, tüketici davranışları ve çevrenin öğrenilmesi. | 3 | Ekosistemlerde atık birikimi ve kirlenmenin ölçülmesi ve izlenmesinin öğrenilmesi | 4 | İnsan popülasyonundaki hızlı artış ve beraberinde getirdiği sorunların öğrenilmesi | 5 | Hava Kirliliği; Atmosfer kirleticileri ve genel kaynaklarının öğrenilmesi. | 6 | Toprak Kirliliği; Yapay gübreler, Pestisitler, Herbisitler, tuzlaşma ve erozyonun öğrenilmesi | 7 | Su Kirliliği; Su kirliliğinin önemi ve Ģekilleri, dünya su rezervleri durumlarının öğrenilmesi. | 8 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çevresel problemlerin tanıtımı ve çözüm yollarınının
öğretilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çevre ve Çevre Kirliliği: Genel Kavramlar,
Ekosistem yapıları ve fonksiyonları
| | | 2 | Çevresel problemlere bilimsel yaklaşım,
tüketici davranışları ve çevre | | | 3 | Ekosistemlerde atık birikimi ve kirlenmenin
ölçülmesi ve izlenmesi. | | | 4 | İnsan popülasyonundaki hızlı artış ve
beraberinde getirdiği sorunlar | | | 5 | Hava Kirliliği; Atmosfer kirleticileri ve
genel kaynakları | | | 6 | Toprak Kirliliği; Yapay gübreler, Pestisitler,
Herbisitler, tuzlaşma ve erozyon | | | 7 | Su Kirliliği; Su kirliliğinin önemi ve
şekilleri, dünya su rezervleri durumları | | | 8 | Küresel Isınma ve Asit yağmurlarının etkileri | | | 9 | Arasınav | | | 10 | Biyolojik çeşitlilik kaybı, endemik türler ve
hasas ekosistemler | | | 11 | Nükleer kirlilik, canlılara ve ekosistemlere
etkisi. | | | 12 | Ekosistem yönetimi ve ÇED.
| | | 13 | Ekosistem yönetimi ve ÇED | | | 14 | Çevre ve Çevre Kirliliğinin etkilerinin tartışılması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Akman, Y., Ketenoğlu, O. Ve ark., 2004. Çevre Kirliliği (Çevre Biyolojisi), Palme
Yayıncılık, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 2 | 14 | 28 |
Uygulama/Pratik | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|