Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEC11220158125 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ DEVRE TASARIMI | Seçmeli | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste bilgisayar destekli tasarımda kullanılan bir paket program tanıtılarak, öğrencilerin bu program sayesinde elektronik devreleri çizebilmeleri, devreye ilişkin ölçümler yapabilmeleri ve baskı devrelerini hazırlamaları hedeflenmektedir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Fatma Nur BÜYÜKBAYRAKTAR ERSOY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilgisayar destekli tasarımın önemini kavramak. | 2 | Elektronikte kullanılan paket programları tanımak. | 3 | Karmaşık devre çizimlerini programda oluşturabilmek. | 4 | Programda baskı devre çizimlerini yapmak, Grafik tabanlı ve PIC tabanlı simülasyonlar yapmak. | 5 | Programda iş emniyeti sağlayarak elektronik malzemeleri kullanmak ve temel ölçümler yapmak. | 6 | Programda sayısal devreler kurmak, sistem analizi ve tasarımı yaparken arıza analizi yapmak. | 7 | Programda elektrik elektronik sistemlerin kurulumunu yapmak, algoritma ve programlama yaparak mikrodenetleyici devrelerini kurmak. | 8 | Programda analog devreler kurmak, güç elektroniği devreleri kurmak ve ses, görüntü vb. cihazlarının tamirini yapmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Elektronikte bilgisayar destekli tasarımın önemini anlatmak, bu amaç için kullanılacak paket programların kurulumunu anlatmak ve program ara yüzünü tanıtmak. | | | 2 | Kullanılan paket programa ait menülerin ve kısayolların kullanımını anlatmak. | | | 3 | Analog devre çizimi yapmak ve bu devrelerde görsel ölçü aletlerini kullanarak analiz yapmak. | | | 4 | Dijital devre çizimi yapmak ve bu devrelerde görsel ölçü aletlerini kullanarak analiz yapmak. | | | 5 | Kütüphanede olmayan bir eleman için datasheet kullanarak yeni bir sembol oluşturmak. | | | 6 | Grafik tabanlı simülasyon yapmak. | | | 7 | PIC tabanlı simülasyon yapmak. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Programda verilen devre örnekleri üzerinde değişiklikler yaparak yeni tasarımlar oluşturmak. | | | 10 | Baskı devre çizim yöntemlerini anlatmak ve baskı devre çiziminde kullanılacak programa ait menüleri tanıtmak. | | | 11 | Otomatik baskı devre çizimi yapmak ve devreyi düzenlemek. | | | 12 | Manuel baskı devre çizimi yapmak ve devreyi düzenlemek. | | | 13 | Üç boyutlu görsel modelleme yapmak, çizimi yapılan baskı devreyi bu model üzerinde optimize etmek. | | | 14 | Üç boyutlu görsel modelleme yapmak, çizimi yapılan baskı devreyi bu model üzerinde optimize etmek. | | | 15 | Üç boyutlu görsel modelleme yapmak, çizimi yapılan baskı devreyi bu model üzerinde optimize etmek. | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 1 | 2 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|