Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SUBS1082014276HALKLA İLİŞKİLERSeçmeli122
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Kamu kurumları ve özel şirketlerin sundukları ürün ve hizmetlerin iç ve dış hedef kitleye tanıtımını yapmak, kurum ve markaya karşı sempati, ilgi oluşturmak ve bunu sürekli kılmak amacıyla oluşturulan Halkla İlişkiler departmanlarında istihdam edilecek ara elemanlara Halkla İlişkiler bilimsel temel bilgileri vermek, Halkla İlişkiler biliminin temellerini, doğuş nedenlerini, önemini ve ilkelerini kavratmak. Mesleğin icrasında gerekli hedef kitle analizi, etkinlik tasarım ve yönetimi, medya ilişkileri hakkında donanımlı hale getirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ögr. Gör. Yasin DUVAN
Öğrenme Çıktıları
1İletişimin iş hayatındaki gücünü özümser.
2Kitle iletişim araçlarını ve kullanım metotlarını çözer.
3Halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili sorunların çözümünde karar alır.
4Alanı ile ilgili üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirir.
5İletişim, halkla ilişkiler, reklam ve tanıtım alanındaki yasal ve etik değerleri insan haklarını da gözeterek uygular ve çözüm üretir.
6Medya, halkla ilişkiler ve reklam ilişkisini planlar, projelendirir ve uygular.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Derste halkla ilişkiler mesleğinin tanımı, doğuşu ve öneminin yanı sıra bu kavrama yakın diğer kavramlar incelenecek, farklar ortaya konulacak ve halkla ilişkiler mesleğini icra edebilmek için gerekli temel bilgiler verilecektir. Halkla ilişkiler biliminin temeli, doğuşu ve tarihsel gelişimi halkla ilişkiler departmanlarının yapılanması, meslek elemanlarında bulunması gereken özellikler, halkla ilişkilerde kullanılan basılı ve görsel araçlar bu dersin konusudur.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Halkla ilişkiler kavramının tanımı, halkla ilişkilerin kapsamı ve içeriği, halkla ilişkilerin tarihçesi, dünyada halkla ilişkiler.
2Türkiye’de halkla ilişkiler, doğuşu, gelişimi, ilk örnekler, mesleki ve akademik yapılanma. Türkiye’de ve dünyada halkla ilişkiler eğitimi
3Halkla ilişkilerin önemi, iletişimin tanımı, kişilerarası iletişim-etkin iletişim, renkler, amblem, logo, slogan ve beden dili iletişimi
4Halkla ilişkiler ve reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama, halkla ilişkiler ve tanıtım, halkla ilişkiler ve propaganda
5Halkla ilişkilerin örgütlenme biçimi, halkla ilişkilerin yönetim fonksiyonu, halkla ilişkiler departmanlarının yapılanması
6Halkla ilişkiler meslek elemanlarında bulunması gereken özellikler ile görev ve sorumlulukları, sunum, metin yazma.
7Halkla ilişkiler meslek ilkeleri, halkla ilişkiler eğitimi
8Ara sınav
9Halkla ilişkilerde hedef kitle, hedef kitlenin tanımı
10Halkla ilişkilerde medya ile ilişkiler, halkla ilişkilerde mecra seçimi, etkin medya yönetimi ve takibi, sektörsel analiz ve medya uyumu.
11Kurum İçi Halkla İlişkilerin tanımı, kapsamı, uygulama alanları. İç hedef kitlenin tanımı ve belirlenmesi.
12Haber nedir? Haber yazma teknikleri ve kuralları, haber ve fotoğraf uyumu ve seçimi
13Basın bülteni nedir? Basın bülteni türleri, basın bülteni yazarken uyulması gereken kurallar, örnek haber metinleri.
14Halkla ilişkilerde organizasyon, organizasyon süreci, basın toplantıları, basın dosyası hazırlama, sergi, fuar, yarışmalar, özel organizasyonlar
15TV radyo yapımcı ve sunuculuk, haber yazma, toplantı yönetimi, seminer ve örnek olay analizleri
16Dönem sonu sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- BALTA PELTEKOĞLU, Filiz (2012), Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Basım Yayım, İstanbul 2- KALYON, Yeşim. 2006. Halkla İlişkiler, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8432
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma8432
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)68
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ111  1 2  21 2
ÖÇ221  2 2  21 2
ÖÇ321  1 2  31 2
ÖÇ411  2 2  21 2
ÖÇ521  2 2  31 2
ÖÇ621  1 2  11 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00