Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
UBYS2332016275BELGESEL SİNEMASeçmeli233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Belgesel sinemanın yapısı, özellikleri,tarihsel süreçteki gelişimi incelendikten sonra; belgesel filmde yapım öncesi, yapım aşaması ve yapım sonrası süreçler dersin kapsamında uygulamalı olarak işlenmektedir. Dönem boyunca çeşitli belgesel filmler gösterilerek, bağımsız belgeselciler de derse davet edilmektedir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Görevlisi İlkay Uğur
Öğrenme Çıktıları
1Belgesel sinemanın yapısı, özellikleri,tarihsel süreçteki gelişimini bilir.
2Belgesel film yapiminin tüm süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3Bilgiyi kullanabilme, proje tasarlama, ve uygulama becerisini sergiler.
4Belgesel film etiğini bilir.
5Belgesel film analizi yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Belgesel film alanında belgeselin yapısı, doğuşu ve tanımı, tarihsel gelişim süreci ile doğa belgeselleri, gerçekçi belgeseller, sosyal içerikli belgeseller, haber filmleri, propaganda belgeselleri gibi belgesel film türleri işlenmektedir. Örnek filmler izlettirilmektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Belgeselin tanimi, Belgeselin amaci, Belgeselin tarihçesi
2İçeriklerine göre belgesel türleri, Yapim biçimlerine göre belgesel türleri, Belgesel film analizi
3Dogalcilar ve Robert Flaherty
4Gerçekçiler ve kent senfonileri
5Haber filmciler ve Dziga Vertov
6Propaganda sinemasi ve Leni Riefenstahl
7Belgesel film izleme
8Ara Sınav
9Grierson ve Ingiliz belgesel okulu
10Sinema - Gerçek ve Dolaysiz sinema
11Belgeselci kimligi, Ekip ve insan iliskileri, Belgeselde etik, Belgeselin misyonu ve önemi
12Belgesel film izleme
13Belgesel film izleme
14Belgesel film izleme
15Belgesel film izleme
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Gündes Simten, “Belgesel Filmin Yapisal Gelisimi: Türkiye`ye Yansimasi”, Alfa Yayinevi, 1998, Istanbul. Rabiger Michael, “Directing the Documentary”, Focal Press, 2004, Burlington.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Soru-Yanıt14228
Gösterme14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)88
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30
ÖÇ125143 443   2 3   1 5 2  2    
ÖÇ225143 132     1    15 4       
ÖÇ3252 3 222   2 2   1 5 3  3    
ÖÇ425243 333     4     5 2       
ÖÇ525141 223     3     5 4  4    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00