Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
UBYS2262015275MEDYA VE KAMUOYUSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Medyanın kamuoyu oluşturma ve gündem belirleme gücünün incelenerek kamusal alan üzerindeki etkilerinin tartışılması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Anıl Kaan UÇAR
Öğrenme Çıktıları
1Kamusal alanın ve kamuoyu kavramının gelişim sürecini bilir
2Medyanın kamusal alan üzerindeki etkilerini öğrenir.
3Kamuoyunun nasıl yönlendirildiğini öğrenir
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
• Kamusallığın tarihsel gelişim süreci • Kamuoyu kavramının ortaya çıkışı ve aleniyet ilkesi • Reklamın medyayı dönüştürmesi ve kamusallığa etkisi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kamusallığın tarihsel gelişim süreci
2Kamusallığın tarihsel gelişim süreci
3Kamusallığın tarihsel gelişim süreci
4Kamusallığın tarihsel gelişim süreci
5Kamuoyu kavramının ortaya çıkışı ve aleniyet ilkesi
6Kant’ın kamusallığı ve aleniyet ilkesi
7Hegel ve kamusallık
8Ara sınav
9Eleştirel kuramcıların kamusallığa bakış açısı
10Eleştirel kuramcıların kamusallığa bakış açısı
11Liberal teorisyenlerin kamusallığa bakış açısı
12Liberal teorisyenlerin kamusallığa bakış açısı
13Reklamın medyayı dönüştürmesi ve kamusallığa etkisi
14Reklamın medyayı dönüştürmesi ve kamusallığa etkisi
15Halkla ilişkiler kavramının siyasal kamuya etkisi ve medya
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Habermas, J. (2010) Kamusallığın Yapısal Dönüşümü İletişim Yayınları İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav177
Final Sınavı177
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)84
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30
ÖÇ1 34   55                      
ÖÇ2 34   55                      
ÖÇ3 34   55                      
ÖÇ4                              
ÖÇ5                              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00