Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | UBYS2262015275 | MEDYA VE KAMUOYU | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Medyanın kamuoyu oluşturma ve gündem belirleme gücünün incelenerek kamusal alan üzerindeki etkilerinin tartışılması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Anıl Kaan UÇAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kamusal alanın ve kamuoyu kavramının gelişim sürecini bilir | 2 | Medyanın kamusal alan üzerindeki etkilerini öğrenir. | 3 | Kamuoyunun nasıl yönlendirildiğini öğrenir | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
• Kamusallığın tarihsel gelişim süreci
• Kamuoyu kavramının ortaya çıkışı ve aleniyet ilkesi
• Reklamın medyayı dönüştürmesi ve kamusallığa etkisi
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kamusallığın tarihsel gelişim süreci | | | 2 | Kamusallığın tarihsel gelişim süreci | | | 3 | Kamusallığın tarihsel gelişim süreci | | | 4 | Kamusallığın tarihsel gelişim süreci | | | 5 | Kamuoyu kavramının ortaya çıkışı ve aleniyet ilkesi | | | 6 | Kant’ın kamusallığı ve aleniyet ilkesi | | | 7 | Hegel ve kamusallık | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Eleştirel kuramcıların kamusallığa bakış açısı | | | 10 | Eleştirel kuramcıların kamusallığa bakış açısı | | | 11 | Liberal teorisyenlerin kamusallığa bakış açısı | | | 12 | Liberal teorisyenlerin kamusallığa bakış açısı | | | 13 | Reklamın medyayı dönüştürmesi ve kamusallığa etkisi | | | 14 | Reklamın medyayı dönüştürmesi ve kamusallığa etkisi | | | 15 | Halkla ilişkiler kavramının siyasal kamuya etkisi ve medya | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Habermas, J. (2010) Kamusallığın Yapısal Dönüşümü İletişim Yayınları İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 3 | 4 | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 3 | 4 | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | 3 | 4 | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|