Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | UBYS2032015275 | HABER ANALİZİ | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Gerçeği anlattığı iddiasında olan ve bu nedenle diğer medya içeriklerinde çok daha yıkıcı etkilere yol açan haberin, üretim, aktarım ve tüketim aşamalarında geçirdiği dönüşümlerin anlatılması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Anıl Kaan UÇAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Medya içeriklerinin nasıl okuması gerektiğini bilir | 2 | Haber diliyle yaratılan söylemsel manipülasyonu anlayabilir | 3 | Haberde gerçeğin neden ve nasıl yok edildiğini bilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Haber ve Haber Üretim Süreci
Haberin arka planı
Haberin Analizi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Frankfurt Okulu, Eleştirel Düşünce, Diyalojik Eleştirel Düşünce | | | 2 | Herbert Marcuse ve İleri Sanayi Toplumunun Eleştirisi | | | 3 | 1984 ve Cesur Yeni Dünya Romanları ve Yeni Dünya Düzeni | | | 4 | Bretton Woods ve MAI Anlaşmaları | | | 5 | İletişimin Çizgiselleşmesi, Chomsky ve Propaganda Modeli | | | 6 | Fordizm, Postfordizm, Popüler Kültür ve Tüketim Odaklı Toplum Yaratımı | | | 7 | Haber Dilinin İdeolojik Yapılanması, Medyanın Hegemonik Etkisi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Max Horkheimer ve Teodor Adorno?nun Kültür Endüstrisi ve Kitle Toplumuna Yaklaşımları | | | 10 | Pierre Bourdieu ve Medyadaki Yapısal Bozulmalar, Yapısal Bozulmaların Haber İçeriğine Etkisi | | | 11 | Jean Baudrillard ve Haberdeki Gerçeğin Hipergerçekliğe Dönüşümü | | | 12 | Medyadaki Şiddetin Toplumsal Etkileri ve Yaratılan Korku Kültürünün Tüketim Toplumuna Etkisi, Risk Toplumu Oluşumu | | | 13 | George Gerbner?ın İletişim Modeli ve Medya İçeriklerinin Dolayımlanması, Kültürel Ekme ve Acımasız Dünya Sendromu | | | 14 | Birmingham Okulu ve Stuart Hall?un Metin Okuma Biçimleri | | | 15 | Birmingham Okulu ve Stuart Hall?un Metin Okuma Biçimleri | | | 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
M.Ayşe İnal 1996 Haberi Okumak Temuçin Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|