Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
UBYS1122015275DAVRANIŞ BİLİMLERİSeçmeli122
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
• Sosyoloji ve Psikoloji Bilimini kavrama, kültür kavramı ve özelliklerini, kişilik ve davranış kavramlarını anlama, kişisel, sosyal ve mesleki yaşantılara taşıyabilme becerisi kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Anıl Kaan UÇAR
Öğrenme Çıktıları
1Sosyoloji ve Psikoloji Biliminin temel kavramlarını açıklayabilme
2İnsan davranış ve davranış biçimlerini anlama ve tanımlayabilme, toplumdaki önemini açıklayabilme
3Kişisel ve mesleki yaşamında davranışları değerlendirebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• Sosyolojinin tanımı, sosyolojinin ortaya çıkışı ve kuramsal yaklaşımlar, Toplumsal yaşamdaki yeri, grup ilişkilerindeki önemini ve amacı • Toplumsal yapı, Toplumsal sınıf; aile ve aile çeşitleri; evlilik ve boşanma, Kişisel ve mesleki yaşamında davranışları değerlendirebilme • Psikoloji Bilimini oluşturan öğeler ve temel amaçlar , Psikolojinin temel amaçları, Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisi • Güdüler ve Duygular; duyum ve algı; öğrenme ve öğrenme kuramları; kişilik kavramı ve kişilik gelişimi; motivasyonve motivasyon kuramları; savunma mekanizmaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sosyolojinin tanımı, Sosyolojinin ortaya çıkışı ve kuramsal yaklaşımlar, Toplumsal yaşamdaki yeri, grup ilişkilerindeki önemini ve amacı
2Toplum türleri ve özellikleri(Avcılık ve toplayıcılık toplumları, Çobanlıkla geçinen göçebe toplumlar,İlkel tarım toplumları , Tarım toplumları ve Endüstriyel toplumlar), Toplumsal düzeni sağlayan kurumlar ( Aile, Ekonomi, Eğitim, Din,Politik, Hukuk, Tıp, Bilim ve Askeri kurumlar),
3Toplumsal yapı
4Aile çeşitleri
5Evlilik çeşitleri ve boşanma
6Psikoloji Bilimini oluşturan öğeler ve temel amaçlar , Psikolojinin temel amaçları, Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisi
7Güdüler ve Duygular
8Arasınav
9Duyum ve Algı
10Öğrenme ve öğrenme kuramları
11Kültürün özellikleri, kültürel farklılıklar ve kültürel birleşme, dil ve kültür, kültürü oluşturan parçalar
12Kültürün özellikleri, kültürel farklılıklar ve kültürel birleşme, dil ve kültür, kültürü oluşturan parçalar
13Çocukluk dönemi, Çocukta dil gelişimi, ergenlik dönemi
14Motivasyon ve motivasyon kuramları
15Savunma mekanizmaları
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İnsan ve Davranışı; Doğan Cüceloğlu, 1993, Remzi Kitabevi, Ankara Davranış Bilimleri, Doç.Dr.Hasan Tutar, Seçkin Yayıncılık, 2013
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)59
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30
ÖÇ1         5                    
ÖÇ2         5                    
ÖÇ3         5                    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00