Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
UBYS1162015275SİYASAL İLETİŞİMSeçmeli122
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Siyasal iletişim alanına ilişkin temel kavramları ele alarak, siyasal iletişim alanının diğer disiplinlerle olan bağıntısını ve siyasal iletişim türlerini irdelenmesini sağlamak, siyasal kampanya sürecinde reklam ve halkla ilişkilerin yerini ve dünyadan çeşitli siyasal kampanya örneklerini incelemek amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Anıl Kaan UÇAR
Öğrenme Çıktıları
1Genel anlamda siyasal iletişim kavramlarını tanımlayabilecek
2Siyasal iletişimle diğer disiplinleri arasındaki bağlantıyı kurarak değerlendirme yapabilecek.
3Siyasal iletişim sürecinde yer alan tüm aktörlerin siyasal iletişim süreci içindeki yerini ve önemini saptayabilecek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• Siyasal iletişim sürecindeki siyasal kampanyaların rolünü ve önemini ifade edebilecek. • Siyasal iletişim sürecinde yer alan tüm aktörlerin siyasal iletişim süreci içindeki yerini ve önemini saptayabilecek. • Siyasal iletişim türleri ve tekniklerini örnekleyebilecek, değişimleri izleyerek değerlendirebilecek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Açılış dersi
2Siyasal iletişim kavramının tanımlanması ve siyasal iletişim sürecinin ele alınması
3Siyasal iletişimin diğer sosyal bilimlerle olan iletişimin ortaya konulması.
4Siyasal iletişimin, pazarlama alanıyla, reklamcılık alanıyla ve halkla ilişkiler alanıyla olan bağıntısının örneklendirilmesi.
5Siyasal iletişim sürecinde yer alan aktörlerin neler olduğundan söz edilmesi.
6Siyasal iletişim türlerinin irdelenmesi.
7Siyasal iletişim türlerine ilişkin örneklerin verilmesi.
8Ara sınav
9Siyasal iletişim sürecinde kullanılan yöntem ve tekniklerin ele alınması
10Siyasal partilerin siyasal iletişim etkinliklerinin incelenmesi.
11Dünyadan ve Türkiye’den çeşitli siyasal parti etkinliklerine dair örneklerin verilmesi.
12Siyasal partilerin siyasal kampanya süreçlerinin irdelenmesi.
13Dünyanın çeşitli ülkelerinden çeşitli siyasal reklam örneklerinin verilmesi.
14Türkiye’den çeşitli siyasal reklam örneklerinin verilmesi.
15Değerlendirme
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aziz, A.(2007) Siyasal İletişim, Nobel Yayınları, Ankara. Tokgöz,O.(2008) Siyasal İletişim Anlamak, İmge Kitabevi, Ankara. Tokgöz, O. (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim, İmge Kitabevi, Ankara. Uztuğ, F. (2004) Siyasal İletişim Yönetimi, MediaCat Yayınları, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Tartışma12224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)56
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30
ÖÇ1     5       5                
ÖÇ2 55    4     5                
ÖÇ3             5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00