Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
UBYS1152015275İNSAN HAKLARISeçmeli112
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilere; insan, İnsan hakları evrensel bildirisi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri, toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci, ilköğretim sisteminde girdi, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Yasin DUVAN
Öğrenme Çıktıları
1Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır.
2Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir.
3Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir.
4Demokrasi ve insan haklarının tarihsel gelişimini açıklar.
5Başkalarının hak ve özgürlüklerine saygı gösterir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin planlanması ve amaçların, konuların, işlenişin, değerlendirilmenin, kaynakların açıklanması
2Temel hukuk bilgisi ve toplumsal düzen kuralları
3İnsan Haklarının tarihsel gelişimine katkı sunan düşünürler
4İnsan haklarının tarihsel gelişim süreci
5İnsan haklarının tarihsel gelişim süreci
6Türkiye’de insan haklarının gelişimiyle ilgili süreç
71982 Anayasası ve insan hakları
8Ara sınav
9Birleşmiş Milletler çerçevesinde insan haklarını koruma uygulamaları
10Amerika’da insan hakları koruma uygulamaları ve Inter-American sistemi
11Afrika’da insan haklarını koruma uygulamaları
12Avrupa’da insan haklarını koruma uygulamaları
13AİHM ve Avrupa Konseyi
14AİHM ve Avrupa Konseyi
15Türkiye’de insan haklarına yönelik uygulamalar
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Doğan, İ. (2002). Modern Toplumda Vatandaşlık Demokrasi ve İnsan Hakları, Ankara: PegemA Yayınevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)74
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30
ÖÇ1311   1    1 1 2   1  1   1121
ÖÇ2211   1    1 1 1   1  1   2122
ÖÇ3211   1    1 1 1   1  1   2122
ÖÇ4411   1    1 1 2   1  1   1121
ÖÇ5311   1    1 1 1   1  1   3122
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00