Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEC1262023873İŞARET DİLİ-ISeçmeli123
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Günümüzde işitme engellilerin eğitiminde kullanılan farklı iletişim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör.Hülya Solak
Öğrenme Çıktıları
1Çeşitli nedenlerle konuşmaya dayalı iletişim kuramayan işitme engelli bireyler ile kullanılabilecek alternatif iletişim metotları hakkında bilgi sahibi olurlar. 2.1 - Bu değerlendirmelere göre ileriye dönük planlar yapabilirler. 2.2 - İşitme cihazlarının düzenli ve bakımının önemini kavrarlar. 2.3 - Grafik semboller ile iletişim hakkında bilgi sahibi olurlar. 2.4 - Resimler kullanarak iletişim kurabilme yaklaşımı hakkında bilgi sahibi olurlar. 2.5 - İşitme engelli bireyin özelliklerine göre hangi yaklaşımı kullanabileceklerini bilirler.
2 İşitme yetersizliği olan bireylerin konuşmaya dayalı iletişim becerirlini edinememe nedenlerini açıklarlar. 1.1 - Değerlendirme testleri hakkında bilgilenirler. 1.2 - Tanılama ve cihazlandırmadan kaynaklanan sorunları bilirler. 1.3 - Dinleme ortamlarının nasıl olması gerektiği hakkında bilgilenirler.
3 İletişim sorunu olan bireylerin değerlendirmelerini yapabilirler. 3.1 - Gözlem sonuçlarını değerlendirebilirler. 3.2 - Günlük çalışmalarını değerlendirebilirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İkinci bir engel ya da başka nedenler sonucu etkin ve akıcı konuşma ediniminde zorluklarla karşılaşan işitme engelli çocuklarla uygulanabilecek alternatif iletişim yaklaşımları. Ağır konuşma ve dil sorunları olan işitme engelli çocukların bu sorunlarını çözebilmek için uygun bir yöntemin kararlaştırılması, bu kararları alırken çocuğun ailesinin yardım alabileceği uzmanlar ya da eğitimciler ve karar verilirken dikkat edilmesi gereken hususlar. Alternatif iletişimde kullanılabilecek mimikler, jestler, işaretler ve elektronik yardımcı araçlar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İşitme yetersizliği olan bireylerin konuşmaya dayalı iletişim becerirlini edinememe nedenlerini tartışılacak
2Tanılama ve cihazlandırmadan kaynaklanan sorunlar tartışılacak
3Erken cihazlandırmanın önemini ve uygun ve doğru cihazlandırmanın önemini tartışılacak
4Dinleme ortamlarını düzenlenmesi tartışılacak.
5Çeşitli nedenlerle konuşmaya dayalı iletişim kuramayan işitme engelli bireyler ile kullanılabilecek alternatif iletim metotları tartışılacak.
6Resimler kullanarak iletişim kurabilme yaklaşımları tartışılacak
7İki dillilik yaklaşımı tartışılacak.
8VİZE
9İletişim sorunu olan bireylerin değerlendirmelerini nasıl yapılacağı tartışılacak
10Değerlendirme testleri tartışılacak
11Sistematik gözlemler tartışılacak
12Gözlem sonuçlarını değerlendirilecek.
13Gözlem sonuçlarını değerlendirilecek.
14Günlük çalışmaları değerlendirme.
15Bu değerlendirmelere göre ileriye dönük planlar yapılacak.
16FİNAL
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İşitme engelliler ilköğretim okullarındaki özel olarak hazırlanmış resimli kitaplar. Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Programı.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı15050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)80
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1233333224342343232233342
ÖÇ2334443343423222332323232
ÖÇ3333342432333334434444334
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00