Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ2172021873 | ÇOCUK HAKLARI VE KORUMA | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders ile öğrenci, çocuk haklarının korunmasını sağlayabilecektir |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Yasemin BULUT |
Öğrenme Çıktıları |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları, Çocuk Hakları ve Eşit Fırsatlar Sunma, Çocuk İhmal ve İstismarı, Çocuk İhmal ve İstismarı, Çocuk İhmal ve İstismarına Yönelik Koruyucu Önlemler, Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda İşbirliği Planlama, Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılan Çalışmalar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş, dersin tanımı | | | 2 | Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları | | | 3 | Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları | | | 4 | Çocuk Hakları ve Eşit Fırsatlar Sunma | | | 5 | Çocuk Hakları ve Eşit Fırsatlar Sunma | | | 6 | Çocuk İhmal ve İstismarı | | | 7 | Çocuk İhmal ve İstismarı | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Çocuk İhmal ve İstismarı | | | 10 | Çocuk İhmal ve İstismarına Yönelik Koruyucu Önlemler | | | 11 | Çocuk İhmal ve İstismarına Yönelik Koruyucu Önlemler | | | 12 | Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda İşbirliği Planlama | | | 13 | Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda İşbirliği Planlama | | | 14 | Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılan Çalışmalar | | | 15 | Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılan Çalışmalar | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.İnsan Hakları El Kitabı, s. 446 (ÇHS, Uygulama El Kitabı
2.Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı
3.UNICEF, Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu
4.Çocukların Yaşatılmaları, Korunmaları ve Geliştirilmelerine İlişkin Dünya Bildirgesi ve Dünya Bildirgesinin Uygulanması İçin Faaliyet Planı, B.M. New York 30 Eylül 1990.
5.Aral, N. (1997). Fiziksel İstismar ve Çocuk, Tekışık Veb Ofset Tesisleri, Ankara
6.Şeyda Kozcu, Ş. (1990.Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3, Devran Matbaası, Ankara.
7.Şirin, M.R. (2011). Çocuk Hakları ve Medya El Kitabı, I. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi
8.Flovers, N. (2009), Compasito [Çeviri: Çulhaoğlu, M. (2010); Pusulacık, Bilgi Üniversitesi, İstanbul] |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 2 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|