Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEÇ2172021873ÇOCUK HAKLARI VE KORUMASeçmeli233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrenci, çocuk haklarının korunmasını sağlayabilecektir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Yasemin BULUT
Öğrenme Çıktıları
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları, Çocuk Hakları ve Eşit Fırsatlar Sunma, Çocuk İhmal ve İstismarı, Çocuk İhmal ve İstismarı, Çocuk İhmal ve İstismarına Yönelik Koruyucu Önlemler, Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda İşbirliği Planlama, Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılan Çalışmalar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, dersin tanımı
2Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları
3Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları
4Çocuk Hakları ve Eşit Fırsatlar Sunma
5Çocuk Hakları ve Eşit Fırsatlar Sunma
6Çocuk İhmal ve İstismarı
7Çocuk İhmal ve İstismarı
8Arasınav
9Çocuk İhmal ve İstismarı
10Çocuk İhmal ve İstismarına Yönelik Koruyucu Önlemler
11Çocuk İhmal ve İstismarına Yönelik Koruyucu Önlemler
12Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda İşbirliği Planlama
13Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda İşbirliği Planlama
14Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılan Çalışmalar
15Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılan Çalışmalar
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.İnsan Hakları El Kitabı, s. 446 (ÇHS, Uygulama El Kitabı 2.Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı 3.UNICEF, Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu 4.Çocukların Yaşatılmaları, Korunmaları ve Geliştirilmelerine İlişkin Dünya Bildirgesi ve Dünya Bildirgesinin Uygulanması İçin Faaliyet Planı, B.M. New York 30 Eylül 1990. 5.Aral, N. (1997). Fiziksel İstismar ve Çocuk, Tekışık Veb Ofset Tesisleri, Ankara 6.Şeyda Kozcu, Ş. (1990.Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3, Devran Matbaası, Ankara. 7.Şirin, M.R. (2011). Çocuk Hakları ve Medya El Kitabı, I. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi 8.Flovers, N. (2009), Compasito [Çeviri: Çulhaoğlu, M. (2010); Pusulacık, Bilgi Üniversitesi, İstanbul]
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Quiz224
Derse Katılım14114
Uygulama/Pratik14114
Bireysel Çalışma12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)89
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00