Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SD20820169310DENEYSEL GİYSİ TASARIMISeçmeli245
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrenciye; insan vücudu ve özelliklerini tanıma, yaratıcılık ve yeteneklerini ortaya çıkarabilme, malzeme, biçim, renk, yapı, işlev ilişkilerini kurarak yaratıcı ve özgün öneriler oluşturmasını sağlama yeterliliklerini kazandırmak amaçlanmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Farklı dikim teknikleri kullanarak model geliştirme çalışmaları yapmak
2Farklı malzeme kullanarak model geliştirme çalışmaları yapmak
3Oluşturulan yeni yüzeylerden giysi oluşturmak
4Renk, doku ve yüzey ilişkisini kullanarak yeni yüzey oluşturmak
5Giysinin tarihini incelemek
6Giyside tasarım öğelerini tanır ilişkilendirir.
7Üretilmiş deneysel tasarımları inceler.
8Projelerini farklı tekniklerle gerçekleştirir.
9Renk, doku, form ilişkisini kurar.
10Farklı materyal ve malzemeler ile model geliştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Malzeme, biçim, renk, yapı, işlev ilişkilerini kurarak yaratıcı ve özgün doku tasarımları oluşturma, pazar araştırması yapılması ve tema belirlenmesi, giysi modellerin geliştirilmesi, eskiz ve detay çizimleri,illüstrasyon çalışmaları,materyallerin, yüzeylerin ve dokuların denenmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Deneysel Giysi Tasarımının Önemi ve Amacı
2Giyside Tasarım Öğelerini Tanımak ve İnceleme
3Giyside Tasarım Öğelerini Tanımak ve İnceleme
4Tasarım Öğelerini Kullanarak Deneysel Uygulama Yapma
5Tasarım Öğelerini Kullanarak Deneysel Uygulama YapmaD
6Giyside Tasarım İlkelerini Tanıma, İnceleme, Kullanma
7Giyside Tasarım İlkelerini Tanıma, İnceleme, Kullanma
8Arasınav
9Renk, Doku, ve Yüzey İlişkisini Kullanarak Yeni Yüzey Oluşturma
10Oluşturulan yeni yüzeyleri giysiye dönüştürme
11Oluşturulan yeni yüzeyleri giysiye dönüştürme
12Oluşturulan yeni yüzeyleri giysiye dönüştürme
13Farklı Malzemelerle Farklı Dikiş, Süsleme vb Teknikler Kullanarak Model Geliştirme
14Farklı Malzemelerle Farklı Dikiş, Süsleme vb Teknikler Kullanarak Model Geliştirme
15Model Sunumu
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Temel Tasarımı İlkeler ve Uygulamalar / Donal P. Coduto-Murat Mollamahmutoğlu, Kamil Kayabalı , Kabaş, Ö., Güzel Sanatlar Eğitiminde Temel Tasarım ve Temel Desen Dersinin Yöntemli Bir Uygulama Çalışması, Profesörlük Tezi, 1990 Özer, M., Temel Tasarımda ''Zıtlık'' İlkesi 1981 İTÜ Bülten Tasarlama Eğitimi 1 – 2 , 1985 Yavuz, H.S., Yaratıcılık,BÜ yay. 1994 Berger, J ., Görme Biçimleri, Metis yay.1986
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Gözlem10220
Proje Hazırlama10770
Proje Sunma212
Proje Tasarımı /Yönetimi10220
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)114
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1                     
ÖÇ2                     
ÖÇ3                     
ÖÇ4                     
ÖÇ5                     
ÖÇ6                     
ÖÇ7                     
ÖÇ8                     
ÖÇ9                     
ÖÇ10                     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00