Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SD2362014938ÇOCUK HAKLARI VE KORUMASeçmeli243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Çocuğun hakları ve korunmasını sağlayabilecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör.Koray KORKMAZ
Öğrenme Çıktıları
1Çocuk hakları ve çocuk koruma ile ilgili uygulamaları izleyebilecektir.
2Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlemler alabilecektir.
3Çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği yapabilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1- Çocuk hakları ve çocuk koruma ile ilgili uygulamaları izleyebilecektir. 2- Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlemler alabilecektir. 3- Çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği yapabilecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları
2Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları
3Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları
4Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları
5Çocuk İhmal ve İstismarı
6Çocuk İhmal ve İstismarı
7Çocuk İhmal ve İstismarı
8Çocuk İhmal ve İstismarına Yönelik Koruyucu Önlemler
9Çocuk İhmal ve İstismarına Yönelik Koruyucu Önlemler
10Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda İşbirliği Planlama
11Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda İşbirliği Planlama
12Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda İşbirliği Planlama
13Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda İşbirliği Planlama
14Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılan Çalışmalar
15Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılan Çalışmalar
16Dönem sonu sınavı
17Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İnsan Hakları El Kitabı, s. 446 (ÇHS, Uygulama El Kitabı. Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı. UNICEF, Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu. Çocukların Yaşatılmaları, Korunmaları ve Geliştirilmelerine İlişkin Dünya Bildirgesi ve Dünya Bildirgesinin Uygulanması İçin Faaliyet Planı, B.M. New York 30 Eylül 1990. Aral, N. (1997). Fiziksel İstismar ve Çocuk, Tekışık Veb Ofset Tesisleri, Ankara. Şeyda Kozcu, Ş. (1990.Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3, Devran Matbaası, Ankara. Kars, Ö. (1996). Çocuk İstismarı: Nedenleri ve Sonuçları, Bizim Büro Basımevi, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma12828
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)78
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ144444444444444444
ÖÇ244444444444444444
ÖÇ344444444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00