Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEC2282018872DAVRANIŞ YÖNETİMİSeçmeli242
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersle çocuklarda ve engelli bireylerde davranış yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazandırılacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
TUĞBA KONTAŞ AZAKLI
Öğrenme Çıktıları
1Hedef davranışı bilecektir.
2Davranış yönetme tekniklerini tanıyabilecektir.
3Davranış sağaltım planını uygulamada başarı olacaktır
4Değiştirilen davranışın sürdürülebilirliğini sağlar ve aileye destek olur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hedef davranış, Hedef davranışın ölçümü ve kaydı, Uygun olan davranışın sistematik olarak artırılması, Uygun olmayan davranışların sistematik olarak azaltma, Davranış kaydı teknikleri, Davranış sağaltımı planlama, Değiştirilen davranışta kalıcılık, Değiştirilen davranışın genellenmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, dersin tanımı
2Hedef davranış
3Hedef davranışın ölçümü ve kaydı
4Hedef davranışın ölçümü ve kaydı
5Hedef davranışın ölçümü ve kaydı
6Uygun olan davranışın sistematik olarak artırılması
7Uygun olan davranışın sistematik olarak artırılması
8Arasınav
9Uygun olmayan davranışların sistematik olarak azaltma
10Uygun olmayan davranışların sistematik olarak azaltma
11Davranış kaydı teknikleri
12Davranış sağaltımı planlama
13Davranış sağaltımı planlama
14Değiştirilen davranışta kalıcılık
15Değiştirilen davranışın genellenmesi
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Diken, İ.H. (2015). Erken Çocukluk Döneminde Doğal Ortamlarda Öğretim: Örnek olaylarla ve resimlerle zenginleştirilmiş anne-baba ve eğitimci el kitabı, (Revize edilmiş 5.baskı). Ankara: Eğiten Kitap. Diken, İ.H. (2015). Erken Çocukluk Döneminde Dil Becerilerini Geliştirme: Örnek olaylarla ve resimlerle zenginleştirilmiş anne-baba ve eğitimci el kitabı, (Revize edilmiş 5.baskı). Ankara: Eğiten Kitap. Diken, İ.H. (2015). Erken Çocukluk Döneminde Davranış Problemleri ile Başetme: Örnek olaylarla ve resimlerle zenginleştirilmiş anne-baba ve eğitimci el kitabı, (Revize edilmiş 5.baskı). Ankara: Eğiten Kitap.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Örnek Vaka İncelemesi10110
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28
ÖÇ15  535 5 5 55      5       5
ÖÇ25  535 5 5 55      5     5 5
ÖÇ35  53   55 5    5 55       5
ÖÇ45  5    5555    5555       5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00