Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEC2282018872 | DAVRANIŞ YÖNETİMİ | Seçmeli | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersle çocuklarda ve engelli bireylerde davranış yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazandırılacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
TUĞBA KONTAŞ AZAKLI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hedef davranışı bilecektir. | 2 | Davranış yönetme tekniklerini tanıyabilecektir. | 3 | Davranış sağaltım planını uygulamada başarı olacaktır | 4 | Değiştirilen davranışın sürdürülebilirliğini sağlar ve aileye destek olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Hedef davranış, Hedef davranışın ölçümü ve kaydı, Uygun olan davranışın sistematik olarak artırılması, Uygun olmayan davranışların sistematik olarak azaltma, Davranış kaydı teknikleri, Davranış sağaltımı planlama, Değiştirilen davranışta kalıcılık, Değiştirilen davranışın genellenmesi
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş, dersin tanımı | | | 2 | Hedef davranış | | | 3 | Hedef davranışın ölçümü ve kaydı | | | 4 | Hedef davranışın ölçümü ve kaydı | | | 5 | Hedef davranışın ölçümü ve kaydı | | | 6 | Uygun olan davranışın sistematik olarak artırılması | | | 7 | Uygun olan davranışın sistematik olarak artırılması | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Uygun olmayan davranışların sistematik olarak azaltma | | | 10 | Uygun olmayan davranışların sistematik olarak azaltma | | | 11 | Davranış kaydı teknikleri | | | 12 | Davranış sağaltımı planlama | | | 13 | Davranış sağaltımı planlama | | | 14 | Değiştirilen davranışta kalıcılık | | | 15 | Değiştirilen davranışın genellenmesi | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Diken, İ.H. (2015). Erken Çocukluk Döneminde Doğal Ortamlarda Öğretim: Örnek olaylarla ve resimlerle zenginleştirilmiş anne-baba ve eğitimci el kitabı, (Revize edilmiş 5.baskı). Ankara: Eğiten Kitap.
Diken, İ.H. (2015). Erken Çocukluk Döneminde Dil Becerilerini Geliştirme: Örnek olaylarla ve resimlerle zenginleştirilmiş anne-baba ve eğitimci el kitabı, (Revize edilmiş 5.baskı). Ankara: Eğiten Kitap.
Diken, İ.H. (2015). Erken Çocukluk Döneminde Davranış Problemleri ile Başetme: Örnek olaylarla ve resimlerle zenginleştirilmiş anne-baba ve eğitimci el kitabı, (Revize edilmiş 5.baskı). Ankara: Eğiten Kitap.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Örnek Vaka İncelemesi | 10 | 1 | 10 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | 5 | 3 | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | 5 | | | | | | | 5 | | | | | | | | 5 | ÖÇ2 | 5 | | | 5 | 3 | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | 5 | | | | | | | 5 | | | | | | 5 | | 5 | ÖÇ3 | 5 | | | 5 | 3 | | | | 5 | 5 | | 5 | | | | | 5 | | 5 | 5 | | | | | | | | 5 | ÖÇ4 | 5 | | | 5 | | | | | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|