Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEC1242018872YARATICI DRAMASeçmeli122
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Eğitimde drama kavramını, dramanın tarihsel gelişimini ve drama aşamalarını kavramak. Drama ortamı ve drama lideri (öğretmen) niteliklerini, dramada kullanılabilecek teknikleri tanımak. Dramayı eğitim öğretim etkinliklerinde bir yöntem olarak kullanmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
TUĞBA KONTAŞ AZAKLI
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, drama kavramının tanımını ve anlamını kavrayabileceklerdir
2Öğrenciler, dramanın bir yöntem olarak eğitim öğretimdeki gerekliliğini açıklayabileceklerdir
3Öğrenciler, drama türlerini açıklayabilme, dramanın dramatizasyon, tiyatro ve oyundan farklılıklarını söyleyebileceklerdir
4Öğrenciler, dramanın yurtdışındaki ve Türkiyedeki tarihsel gelişimini kavrayabileceklerdir
5Öğrenciler, eğitimde dramanın temel öğelerini ve aşamalarını açıklayabilileceklerdir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, Dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, Dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, Drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, Drama da özel teknikler, Dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun yaratıcı drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Drama teriminin tanımı ve anlamı
2Drama teriminin benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı
3Dramanın tarihi
4Dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları
5Dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması
6Drama ortamı ve öğretmen nitelikleri
7Drama da özel teknikler
8Arasınav
9Dramanın değerlendirilmesi
10Uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun yaratıcı drama örnekleri
11Yeni örneklerin geliştirilmesi
12Yeni örneklerin geliştirilmesi
13Geliştirilen drama örneklerinin uygulanması
14Geliştirilen drama örneklerinin uygulanması
15Geliştirilen drama örneklerinin uygulanması
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Önalan Akfırat, F. 2006 (Ed.); Yaratıcı Drama Dergisi, Çağdaş Drama Derneği Yayını, Cilt 1, Sayı 1, Ankara Dersin hocasının notları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Rol Oynama / Dramatize Etme14228
Bireysel Çalışma122
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28
ÖÇ11        1335  1       1    
ÖÇ2 3333           55555 3    3
ÖÇ3      155            2      
ÖÇ4             21           2 
ÖÇ5     33                 33  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00