Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEC1242018872 | YARATICI DRAMA | Seçmeli | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Eğitimde drama kavramını, dramanın tarihsel gelişimini ve drama aşamalarını kavramak. Drama ortamı ve drama lideri (öğretmen) niteliklerini, dramada kullanılabilecek teknikleri tanımak. Dramayı eğitim öğretim etkinliklerinde bir yöntem olarak kullanmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
TUĞBA KONTAŞ AZAKLI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, drama kavramının tanımını ve anlamını kavrayabileceklerdir | 2 | Öğrenciler, dramanın bir yöntem olarak eğitim öğretimdeki gerekliliğini açıklayabileceklerdir | 3 | Öğrenciler, drama türlerini açıklayabilme, dramanın dramatizasyon, tiyatro ve oyundan farklılıklarını söyleyebileceklerdir | 4 | Öğrenciler, dramanın yurtdışındaki ve Türkiyedeki tarihsel gelişimini kavrayabileceklerdir | 5 | Öğrenciler, eğitimde dramanın temel öğelerini ve aşamalarını açıklayabilileceklerdir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, Dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, Dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, Drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, Drama da özel teknikler, Dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun yaratıcı drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Drama teriminin tanımı ve anlamı | | | 2 | Drama teriminin benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı | | | 3 | Dramanın tarihi | | | 4 | Dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları | | | 5 | Dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması | | | 6 | Drama ortamı ve öğretmen nitelikleri | | | 7 | Drama da özel teknikler | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Dramanın değerlendirilmesi | | | 10 | Uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun yaratıcı drama örnekleri | | | 11 | Yeni örneklerin geliştirilmesi | | | 12 | Yeni örneklerin geliştirilmesi | | | 13 | Geliştirilen drama örneklerinin uygulanması | | | 14 | Geliştirilen drama örneklerinin uygulanması | | | 15 | Geliştirilen drama örneklerinin uygulanması | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Önalan Akfırat, F. 2006 (Ed.); Yaratıcı Drama Dergisi, Çağdaş Drama Derneği Yayını, Cilt 1, Sayı 1, Ankara
Dersin hocasının notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | | | | | | | | | 1 | 3 | 3 | 5 | | | 1 | | | | | | | | 1 | | | | | ÖÇ2 | | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | 3 | | | | | 3 | ÖÇ3 | | | | | | | 1 | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | 2 | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | 2 | 1 | | | | | | | | | | | | 2 | | ÖÇ5 | | | | | | 3 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|