Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEC2202015872 | DUYGU YÖNETİMİ VE ÖZGÜVEN | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Duygular hakkında bilgi sahibi olmak. Duygu, düşünce ve davranış arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olmak. Şimdi ve burada duyguların farkına varma ve duyguları ifade etme becerisi geliştirmek.Duyguları beden diliyle ifade etme becerisi geliştirmek. Duyguları ben diliyle ifade etme becerisi geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Emel ŞAHİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dersin sonunda öğrenci;özsaygı ve özgüven duygusu ile iletişim kurabilmeli. | 2 | Dersin sonunda öğrenci; duygu ve düşüncelerini net ifade edebilmeli. | 3 | Dersin sonunda öğrenci;saldırgan olmayan iletişim kurabilmeli. | 4 | Dersin sonunda öğrenci;kendini iyi tanıyabilmeli ve özdenetim yapabilmeli |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Duygu kavramı, duygu fizyolojisi olumlu olumsuz duygu, duyguları dışa vurmanın ve ifade etmenin önemi. Duygu kontrolü, öfke kaygı mutsuzluk kavramları. Akılcı duygu davranış terapisi, akılcı olmayan düşünce biçimlerini anlamak ve bunlarla başa çıkmanın yolları, duyguları beden diliyle ifade etme becerisi geliştirme, duyguları ben diliyle ifade etme becerisi geliştirme. Kriz, kriz evreleri, kriz yönetimi. Çatışma, sorun çözme, zaman yönetimi teknikleri, özgüven geliştirme, duygusal zeka |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı. | | | 2 | Duygu kavramı, duygu fizyolojisi. | | | 3 | Olumlu-olumsuz duygu. | | | 4 | Duyguları dışa vurmanın ve ifade etmenin önemi. | | | 5 | Öfke, sevinç, mutsuzluk,korku kavramları. Öfke kontrolü yöntemleri. Duygu kontrolü.Sorun çözme. | | | 6 | Akılcı olmayan düşünce biçimlerini anlamak ve bunlarla başa çıkmanın yolları. Akılcı Duygu Davranış Terapisi. | | | 7 | Duyguları beden diliyle ifade etme becerisi geliştirme. Duyguları ben diliyle ifade etme becerisi geliştirme. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kriz, kriz evreleri, kriz yönetimi. | | | 10 | Çatışma kavramı. Çatışma çözüm yöntemleri. | | | 11 | Zaman yönetimi teknikleri. | | | 12 | Özgüven geliştirme. | | | 13 | Duygusal zeka. | | | 14 | Genel tekrar | | | 15 | Genel tekrar | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | 2 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|