Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEC2202015872DUYGU YÖNETİMİ VE ÖZGÜVENSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Duygular hakkında bilgi sahibi olmak. Duygu, düşünce ve davranış arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olmak. Şimdi ve burada duyguların farkına varma ve duyguları ifade etme becerisi geliştirmek.Duyguları beden diliyle ifade etme becerisi geliştirmek. Duyguları ben diliyle ifade etme becerisi geliştirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Emel ŞAHİN
Öğrenme Çıktıları
1Dersin sonunda öğrenci;özsaygı ve özgüven duygusu ile iletişim kurabilmeli.
2Dersin sonunda öğrenci; duygu ve düşüncelerini net ifade edebilmeli.
3Dersin sonunda öğrenci;saldırgan olmayan iletişim kurabilmeli.
4Dersin sonunda öğrenci;kendini iyi tanıyabilmeli ve özdenetim yapabilmeli
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Duygu kavramı, duygu fizyolojisi olumlu olumsuz duygu, duyguları dışa vurmanın ve ifade etmenin önemi. Duygu kontrolü, öfke kaygı mutsuzluk kavramları. Akılcı duygu davranış terapisi, akılcı olmayan düşünce biçimlerini anlamak ve bunlarla başa çıkmanın yolları, duyguları beden diliyle ifade etme becerisi geliştirme, duyguları ben diliyle ifade etme becerisi geliştirme. Kriz, kriz evreleri, kriz yönetimi. Çatışma, sorun çözme, zaman yönetimi teknikleri, özgüven geliştirme, duygusal zeka
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı.
2Duygu kavramı, duygu fizyolojisi.
3Olumlu-olumsuz duygu.
4Duyguları dışa vurmanın ve ifade etmenin önemi.
5Öfke, sevinç, mutsuzluk,korku kavramları. Öfke kontrolü yöntemleri. Duygu kontrolü.Sorun çözme.
6Akılcı olmayan düşünce biçimlerini anlamak ve bunlarla başa çıkmanın yolları. Akılcı Duygu Davranış Terapisi.
7Duyguları beden diliyle ifade etme becerisi geliştirme. Duyguları ben diliyle ifade etme becerisi geliştirme.
8Ara sınav
9Kriz, kriz evreleri, kriz yönetimi.
10Çatışma kavramı. Çatışma çözüm yöntemleri.
11Zaman yönetimi teknikleri.
12Özgüven geliştirme.
13Duygusal zeka.
14Genel tekrar
15Genel tekrar
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma428
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28
ÖÇ1   4               2        
ÖÇ2   4               3        
ÖÇ3   4               3        
ÖÇ4   4               3        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00