Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEC1132013872SAĞLIK EĞİTİMİSeçmeli112
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Sağlık eğitimi kavramlarını açıklamak, bu kavramların meslek için nasıl kullanılacağını öğrenmek, eğitimin yöntem ve araçlarını kavrama, yetişkin eğitiminin temel özelliklerini öğrenmek, sağlık kavramlarını her yönüyle incelemek , sağlıkla ilgili iletişim kavramlarını öğrenmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Cesur KIRMANOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Sağlık ve hastalık kavramlarını öğrenir.
2Sağlığın korunma ilkeleri, sağlığı korumada yapılan hizmetleri öğrenir.
3Sağlığı ilgilendiren tüm konuların sağlıkla ilişkisini anlatır. Sağlık eğitiminde kullanılan araç gereci tanır ve kullanır.
4Toplum sağlığının korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesinin önemini açıklar.
5Toplumda sağlığı ilgilendiren olayları tanıyabilme ve konunun boyutunu araştırabilme yeteneği kazanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sağlık Eğitimi, Öğretim, Öğrenme, Eğitim, Sağlık Eğitimin Planlanması Uygulanması Değerlendirilmesi, Sağlık Eğitiminde kullanılan araç ve gereçler, Alkol ve Sigara, Kişisel Sağlığı Koruma Tedbirleri, Su, Hava ve Toprak Kirlenmesi, Sağlık İletişim.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı
2Sağlık Eğitimi, Öğretim, Öğrenme, Eğitim
3Sağlık Eğitimi, Öğretim, Öğrenme, Eğitim
4Sağlık Eğitimin Planlanması Uygulanması Değerlendirilmesi
5Sağlık Eğitimin Planlanması Uygulanması Değerlendirilmesi
6Sağlık Eğitiminde kullanılan araç ve gereçler
7Sağlık Eğitiminde kullanılan araç ve gereçler
8ARA SINAV
9Alkol ve Sigara
10Kişisel Sağlığı Koruma Tedbirleri
11Kişisel Sağlığı Koruma Tedbirleri
12Su, Hava ve Toprak Kirlenmesi
13Su, Hava ve Toprak Kirlenmesi
14 Sağlık İletişim
15 Sağlık İletişim
16FİNAL
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-Öztuna F.’’ Tütün ve İnsan Sağlığı’’ Toraks Derneği Tütün ve Sağlık Çalışma Grubu www.tapdk.gov.tr/tutunalkolkontrol/Tütün%20ve%20İnsan%20Sağlığı,%2 Eriş.Tar.: 18.10.2013 2-Güner A., Küçükalp İ., ‘‘Sağlık Eğitimi’’, MEB Ders kitapları, 6.Baskı, Ankara,2011 3-Erci B., ‘‘Halk Sağlığı Hemşireliği’’,Fırat Matbaacılık, Ankara,2009 4-Eğitimciler İçin Eğitim Rehberi, Sağlık ve Sağlığın korunması modülleri, Sağlık Bakanlığı- Sağlık Eğitimi Genel Müdürlüğü, Ankara, 2008 5-Tekbaş Ö.F., Ceylan S., Oğur R. Ve ark. ‘‘ Sağlık eğitiminde kullanılan materyaller ve etkin kullanımı’’, Ankara,2005 6-Gökkoca F.Z.U, ‘‘Sağlık eğitimi açısından yetişkin eğitimi’’, STED, cilt:10,sayı:11,sayfa:412,2001 7-Baltaş Z., ‘‘Sağlık Psikolojisi’’, Remzi kitabevi,2000 8-Erefe İ., ‘‘Halk Sağlığı El Kitabı’’, Koç vakfı, Birlik ofset, İstanbul,1998
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı144
Derse Katılım13226
Bireysel Çalışma13226
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma428
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)68
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28
ÖÇ1   4 5                  45  
ÖÇ2   5 5 4                45  
ÖÇ3  55 554                 5  
ÖÇ4   4 5 4   44           55  
ÖÇ5   4 5 4   44           55  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00