Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
YSEC2172022838TÜRKİYE'NİN TOPLUMSAL YAPISISeçmeli232
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencilerin Türkiye’nin sosyal ve kültürel yapısı hakkında genel bir bilgiye sahip olmaları , böylece ülkemizin sosyal dinamiklerinin farkına varmaları ve onları değerlendirebilmeleri amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, öğrencilere sosyal yapı ile ilgili problemlerin öğretilmesi hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Adem KULAÇ
Öğrenme Çıktıları
1Türkiye'nin sosyal ve kültürel yapısını öğreneceklerdir.
2Ülkemizin sosyal problemleri hakkında eleştirel bakış açısı geliştirebileceklerdir
3Ülkenin sosyal problemlerine ilişkin siyasi ve ekonomik anlamda önerilerde bulunabilecek bir altyapıya sahip olacaklardır
4Ülkenin sosyal problemlerine iletişim bilimi perspektifinden yaklaşarak çözüm önerileri geliştirebileceklerdir.
5Derste öğrendikleri bilgileri sınavda ya da sözlü sunumda rahatlıkla dile getirebileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tarihsel gelişim süreci içinde Türkiye'nin sosyal dinamikleri, çok kültürlü sosyal yapısı ve bazı iletişim problemleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş
2Toplumsal yapı kavramı, toplumsal yapı kuramları
3Osmanlı toplum yapısı;ekonomik,siyasal ve kültürel yaşam
4Cumhuriyet Dönemi'nde Türkiye'nin toplumsal yapısı
5Günümüz Türkiye'sinin toplumsal yapısı
6Günümüz Türkiye'sinin toplumsal yapısı
7Günümüz Türkiye'sinin toplumsal yapısı
8Ara sınav
9Bilgi toplumu ve Türkiye
10Küreselleşme, terör ve savaş dinamiklerinde Türkiye'nin sosyal sorunları
11Türkiye'de kültür tartışmaları:populer kültür, doğu-batı sentezi tartışması, yeni tüketim kültürü
12Türkiye'de yoksulluk sorunu ve sosyal boyutları
13Türkiye'de doğal afet olgusu ve beraberinde yaşanan sorunlar
14Beyin göçü ve güncel tartışmalar
15Genel değerlendirme
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bozkurt, V. 2006; Sosyoloji, Ekin Yayınları, Bursa Arabacı, İ. 2009; Türklerin ve Türkiye'nin Toplumsal Yapısı, Yayın B, İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma8216
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma717
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma717
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ144422112222321222331
ÖÇ244432122223431232341
ÖÇ344533122223431232441
ÖÇ444433122223431232341
ÖÇ544433122223431232341
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00