Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PSEC2122018835REKLAM YAPIM TEKNİKLERİSeçmeli242
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Reklam ortam ve araçlarına yönelik reklam hazırlama sürecini teknik boyutlarıyla kavrama; Reklam ortam ve araçlarına yönelik yaratıcı süreci kavrama; Reklam ortam ve Araçlarına yönelik örnek çalışma geliştirme; Reklam kampnayasının basamaklarını kavrama; Reklam kampanyası örnek çalışması hazırlama.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör. DENİZ AKIN
Öğrenme Çıktıları
1Reklam faaliyetleri, süreçleri, araçları ve uygulama tekniklerini öğrenir.
2Farklı reklam ortamlarına reklam çalışması hazırlayabilir
3Reklam kampanyası hazırlama sürecine ait bilgilere teori ve pratikte sahip olur
4Reklam kampanyası taslağı hazırlayabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Reklam yapımı: Konsept oluşturma ve görselleştirme, grafik tasarım unsurları, görsel analiz, çözümleme, yaratıcılık, reklam ortam ve araçlarına yönelik taslak yapımı. Reklam kampanyası; Reklam kampanyası hazırlama süreci, örnek kampanya hazırlama.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Reklam ortam ve araçlarını sınıflandırma,
2Yazlı ve basılı reklam ortam ve araçlarında grafik tasarım unsurları, görsel ve metinsel analiz,
3Yazılı ve basılı reklam ortam ve araçlarında reklamın etkisi, etkili reklamın özellikleri, reklam stratejileri; Örnek olay inceleme
4Yayın yapan reklam ortam ve araçlarında grafik tasarım unsurları, görsel ve metinsel analiz,
5Yayın yapan reklam ortam ve araçlarında reklamın etkisi, etkili reklamın özellikleri, reklam stratejileri; Örnek olay inceleme
6Açık hava reklam ortamlarında grafik tasarım unsurları, görsel ve metinsel analiz,
7Açık hava reklam ortamlarında reklamın etkisi, etkili reklamın özellikleri, reklam stratejileri; Örnek olay inceleme
8Reklam ajansı organizasyon yapısı
9ARA SINAV
10Reklam kampanyası kavramı ve reklam kampanyası hazırlama süreci
11Reklam kampanyası kavramı ve reklam kampanyası hazırlama süreci; Örnek reklam kampanyaları inceleme
12Reklam kampanyası örneği hazırlama; Grup Sunumları.
13Reklam kampanyası örneği hazırlama; Grup Sunumları.
14Reklam kampanyası örneği hazırlama; Grup Sunumları.
15Reklam kampanyası örneği hazırlama; Grup Sunumları.
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ELDEN, M., Reklamcılık ELDEN, M., KOCABAŞ, F., Reklam Metin Yazarlığı YOLCU, E., Televizyon Reklamcılığı
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik8216
Takım/Grup Çalışması5210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)56
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14434334345
ÖÇ23344333344
ÖÇ33443343443
ÖÇ44344443433
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00