Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PSEC2152018835MEDYA VE MEDYA PLANLAMASeçmeli232
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Medya çeşitleri, kişisel medya, kişisel olmayan medya, yayın kuşakları, mesaj planlama, kanal planlama, mesajların hedef kitleleri, hedef kitlelerin belirlenmesi, mesajların hangi süre ve sıklıkta verileceği, hangi iletişim araçlarından nasıl yararlanılacağı, onların nasıl düzenleneceği, bütçeleme, adaptasyon ve uygulama, sonuçlarının değerlendirilmesi, konuya ilişkin olarak yapılmış medya planlama çalışmaları ele alınacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
ÖĞR. GÖR. NEJAT ÜSTÜN
Öğrenme Çıktıları
1Medya Planlama Kavramını tanımlar ve medya planlamasının kapsamında yer alan temel işlerin neler olduğunu reklam sektörü ile ilişkilendirerek açıklayabilir,
2Medya planlamasının aşamalarını, bu aşamada yapılması gerekenleri ve medya planlamasında kullanılan araçların neler olduğunu kavrar,
3Medya planlaması ile ilgili yakın kavramları tanımlayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Medya Planlaması ve pazarlama ile ilişkisi; medya planlaması süreci ve yürütülen çalışmalar; Medya planlaması ile ilgili temel kavramlar; Medya planlaması sürecinde araç seçimi ve aracın planlamaya sağladığı avantaj ve dezavantajlar; Medya planı örneği inceleme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Medya Planlaması Kavramı: Medya Planlaması Zincirinin Halkaları
2Pazarlama stratejisi ve medya planlaması: Medya Planlamasının Pazarlama İle İlişkisi
3Medya Pallaması ve Reklama Kampanyası Çalışmaları İçindeki Yeri
4Medya Planlaması Öncesinde Planlamacısının Yapması Gereken Çalışmalar
5Planlama Öncesi Sosrulması Gereken Sorular: Medya Planlamasında Kullanılan Zamanlama Stratejileri
6Medya reklam ve tüketici arasındaki ilişki
7Medya Planlaması İle İlgili Kavramlar
8ARASINAV
9Medya Planlaması İle İlgili Kavramlar
10Medya Planlaması Aşaması: Reklam Kampayasında Kullanılabilecek Reklam Ortam Ve Araçlarının Seçimi
11Medya Planlaması Aşaması: Reklam Kampayasında Kullanılabilecek Reklam Ortam Ve Araçlarının Seçimi
12Medya Planlamasında Karşılaşılan Sorunlar
13Yeni Planlama Modelleri
14Örnek Medya Planlaması Hazırlama
15Örnek Medya Planlaması Hazırlama
16YARIYILSONU SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
BAŞAL, B. , Medya Planlaması
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Soru-Yanıt14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14554445435
ÖÇ24443434545
ÖÇ34554334555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00