Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SECB10320188121İNOVASYONSeçmeli112
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrenci, Teknoloji ve yenilik olgularının hem işletmecilik tarihindeki rolü, hem de günümüz işletmelerinin rekabet edebilmelerindeki önemini öğrencilere aktarmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör. Özer ŞENYURT
Öğrenme Çıktıları
1Fikri mülkiyet haklarının korunması hakkında bilgi sahibidir.
2Beyin fırtınası, Morfolojik analiz, Yanal düşünme, TRIZ gibi yaratıcı düşünce tekniklerini uygular.
3Yenilik yaratma süreçlerinin adımlarını bilir.
4Farklı yenilikçilik yaklaşımları üzerine yorum yapar.
5Teknolojinin ve teknolojik gelişmelerin dünya üzerindeki etkilerini ifade eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders kapsamında; "Yenilik Yaratma Çevresi", "Yenilik Türleri", "Yenilik Yaratma Süreci", "Yaratıcı Düşünme Teknikleri; Beyin Fırtınası, Yanal Düşünme, İkili Çağrıştırma, Morfolojik Analiz, La Salle Matrisleri, Yaratıcı Problem Çözme Teorisi (TRIZ)", "Araştırma ve Geliştirme" ile "Fikri Mülkiyet Haklarının Korunması ve Desteklenmesi" konuları ayrıntıları ile birlikte irdelenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Teknoloji ve Teknolojik yeniliğin işletmecilik tarihindeki yeri ve önemi
2Yenilik, Yenilikçilik, Yenilik Yönetimi Teknoloji ve Yenilik ilişkisi
3Buluş ve Yenilik ilişkisi Yaratıcılık ve Yenilik ilişkisi
4Günümüz İşletmeciliğinde Yenilik Yönetiminin Yeri Ve Önemi: Avrupa Birliği ve Yenilikçilik Gereksinmesi, Lizbon Stratejisi, Oslo Bildirgesi Türkiye’de Yenilikçilik
5Yenilik Yaratma Çevresi: Ekonomik Faktörler, Teknolojik Faktörler, Sosyo-Kültürel Faktörler, Hukuki-Politik Faktörler, Doğal Faktörler
6Yenilik Türleri: Ürün ve Hizmet Yeniliği, Süreç Yeniliği, Örgütsel Yenilik, İş Modeli Yeniliği, Strateji Yeniliği
7Yenilik Yaratma Süreçleri: Doğrusal Modeller 3. Nesil Yenilik Yaratma Süreci 4. Nesil Yenilik Yaratma Süreci
8Ara Sınav
9Yaratıcı Düşünme Teknikleri 1: Beyin Fırtınası Yanal Düşünme
10Yaratıcı Düşünme Teknikleri 2: İkili Çağrıştırma, Morfolojik Analiz
11Yaratıcı Düşünme Teknikleri 3: La Salle Matrisleri, Yaratıcı Problem Çözme Teorisi (TRIZ)
12Araştırma Ve Geliştirme: Araştırma (Temel ve Uygulamalı), Geliştirme, Ar-Ge’nin Yenilik Yönetimindeki Yeri ve Önemi
13Fikri Mülkiyet Hakkının Korunması Ve Desteklenmesi: Telif Hakkı, Marka, Patent ve Faydalı Model, Endüstriyel Tasarım, Coğrafi İşaretler, Fikri Mülkiyetin teşvik edilmesi ve desteklenmesi
14Örnek Olay Analizleri
15Örnek Olay Analizleri
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders notları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Alan Çalışması14114
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma5210
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma144
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26
ÖÇ125535445551   1 4151   4  
ÖÇ225535445551   1 4151   4  
ÖÇ325535445551   1 4151   4  
ÖÇ425535445551   1 4151   4  
ÖÇ525535445551   1 4151   4  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00