Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEC18920168120 | FİLOGRAFİ UYGULAMALARI | Seçmeli | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Filografi tarihini araştırma.
2. Filografinin toplum yaşamında ve ekonomideki yeri ve önemini doğru araştırabilme
3. Tarihde Uygulanmış Örnekleri İnceleme
4. uygulama becesini kazanabilme |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Firdevs ÇAKIR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | filografinin tarihsel gelişimini ve dönem özelliklerini doğru araştırabilme , | 2 | filografinin toplum yaşamında ve ekonomideki yeri ve önemini doğru araştırabilme | 3 | Desen oluşturma | 4 | Tel sarma tekniklerini öğrenme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
filografinin tarihsel gelişimini ve dönem özelliklerini doğru araştırabilme
Filografi uygulamalarının toplum hayatındaki ekonomik yönü hakkında bilgi edinme
Filografi tekniğini çivi ve teller ile uygulayabilme yapabilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | filografinin tarihsel gelişimini ve dönem özelliklerini doğru araştırabilme
filografinin toplum yaşamında ve ekonomideki yeri ve önemini doğru araştırabilme | | | 2 | tasarı ilkelerini kavrayabilme
kompozisyon ilkelerini yorumlayıp, kendi çizim örnek ve stillerini yakalayabilme | | | 3 | araç ve gereçlerin tanıma ve kullanabilme | | | 4 | Belirlenen konuya uygun desen hazırlama
uygulanacak alana göre desen çizimi yapabilme | | | 5 | Belirlenen konuya uygun materyal toplayabilecektir.
Topladığınız materyallerden tekniğe uygun desen hazırlayabilecektir. | | | 6 | uygulama yapılacak tahtaya kumaşı ölçülerinde hazırlayabilme
hazırlanan kumaşı tahtaya zımbalayarak sabitleyebilme | | | 7 | Parşömen kağıdına hazırlanan desenii kumaşa yerleştirmeyi yapabilme.
deseni kumaş üzerine sabitleyebilme. | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Çiviyi doğru kullanarak, çivileri kargaburnu yardımıyla desen üzerinde düzgün çakabilme. | | | 10 | Çivileri temiz ve düzenli boyayabilme.
| | | 11 | Parşömen kağını kumaş üzerinde temizleyebilme | | | 12 | Çiviler arasından teli tekniğine uygun sarabilme | | | 13 | Çiviler arasından teli tekniğine uygun sarabilme | | | 14 | düz sarma, verev sarma çapraz sarma tekniklerini uygulayabilme
| | | 15 | filografi tekniğini çivi ve teller ile uygulayabilme yapabilme. | | | 16 | DÖNEM SONU SINAV | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Basılı ve görsel yayınlar, Internet, bilgisayar, kırtasiye, malzemeleri, sergi, fuar ve müzeler. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 1 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|