Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEC18920168120FİLOGRAFİ UYGULAMALARISeçmeli114
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Filografi tarihini araştırma. 2. Filografinin toplum yaşamında ve ekonomideki yeri ve önemini doğru araştırabilme 3. Tarihde Uygulanmış Örnekleri İnceleme 4. uygulama becesini kazanabilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Firdevs ÇAKIR
Öğrenme Çıktıları
1filografinin tarihsel gelişimini ve dönem özelliklerini doğru araştırabilme ,
2filografinin toplum yaşamında ve ekonomideki yeri ve önemini doğru araştırabilme
3Desen oluşturma
4Tel sarma tekniklerini öğrenme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
filografinin tarihsel gelişimini ve dönem özelliklerini doğru araştırabilme Filografi uygulamalarının toplum hayatındaki ekonomik yönü hakkında bilgi edinme Filografi tekniğini çivi ve teller ile uygulayabilme yapabilme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1filografinin tarihsel gelişimini ve dönem özelliklerini doğru araştırabilme filografinin toplum yaşamında ve ekonomideki yeri ve önemini doğru araştırabilme
2 tasarı ilkelerini kavrayabilme kompozisyon ilkelerini yorumlayıp, kendi çizim örnek ve stillerini yakalayabilme
3araç ve gereçlerin tanıma ve kullanabilme
4Belirlenen konuya uygun desen hazırlama uygulanacak alana göre desen çizimi yapabilme
5Belirlenen konuya uygun materyal toplayabilecektir. Topladığınız materyallerden tekniğe uygun desen hazırlayabilecektir.
6uygulama yapılacak tahtaya kumaşı ölçülerinde hazırlayabilme hazırlanan kumaşı tahtaya zımbalayarak sabitleyebilme
7Parşömen kağıdına hazırlanan desenii kumaşa yerleştirmeyi yapabilme. deseni kumaş üzerine sabitleyebilme.
8ARA SINAV
9Çiviyi doğru kullanarak, çivileri kargaburnu yardımıyla desen üzerinde düzgün çakabilme.
10Çivileri temiz ve düzenli boyayabilme.
11Parşömen kağını kumaş üzerinde temizleyebilme
12Çiviler arasından teli tekniğine uygun sarabilme
13Çiviler arasından teli tekniğine uygun sarabilme
14düz sarma, verev sarma çapraz sarma tekniklerini uygulayabilme
15 filografi tekniğini çivi ve teller ile uygulayabilme yapabilme.
16DÖNEM SONU SINAV
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Basılı ve görsel yayınlar, Internet, bilgisayar, kırtasiye, malzemeleri, sergi, fuar ve müzeler.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)116
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22
ÖÇ13424243413223434354234
ÖÇ23423423314244432324234
ÖÇ33423444444244433242342
ÖÇ43423422344442334444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00