|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEC29220168118 | OTOMOTİV ELEKTRONİĞİ | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Temel elektronik elemanları ve devrelerini tanıyabilme 2-Motor ve taşıtlar üzerindeki elektronik sistemlerini ve bilimsel altyapılarını kavrayabilme 3-Motor ve taşıtlar üzerindeki elektronik sistemler üzerinde arıza tespit ve giderilme yöntemlerini kavrayabilme | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | öğr. gör. Mustafa KARA | Öğrenme Çıktıları | 1 | | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | | 6 | Elektrik ve elektronik bağlantılarını yapabilme becerisi, elektronik devre şemaları üzerindeki sembolleri tanıyabilme becerisi, ölçü aletlerini doğru bir şekilde kullanabilme becerisi | 7 | Otomobil üzerinde bulunan elektronik devrelerinin bilgisi, ölçü aletiyle arıza arama bilgisi | 8 | Elektronikte kullanılan parçaların bilgisi, elektriğin temel prensipleri bilgisi | 9 | Taşıt üzerinde bulunan elektronik devre elemanların kontrolünü yapabilme, devre şemalarından yararlanarak bir arızayı tespit edip giderebilme becerisine sahip olmak. | 10 | Elektronik bağlantı devrelerini anlayabilme, elektrik ve elektronikte kullanılan ölçü aletleri ile devre ölçümleri yapabilme bilgisi. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | A-Otomotiv Elektroniğine Giriş B-Otomotiv Mikroişlemci Sistemleri C- Diğer Elektronik Sistemler | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Elektronikte kullanılan pasif devre elemanları direnç, kondansatör ve bobinin yapısı ve çalışması | | | 2 | Aktif devre elemanları Diyot,Transistor yapıları çalışma prensipleri ve karakteristikleri, elektronik devre elemanlarından yapılan devrelerin çalışma prensipleri ve basit uygulamalar | | | 3 | Basit mikroişlemci sistemi (giriş,işlemci,çıkış), açık ve kapalı devre kontrol sistemleri | | | 4 | Mikroişlemci sisteminin diğer elemanları ve hafıza tabloları | | | 5 | Sensörler, taşıtlarda kullanılan sıcaklık, basınç, hareket, oksijen vb. sensörlerin çalışması ve yapısı | | | 6 | Sensörler, taşıtlarda kullanılan sıcaklık, basınç, hareket, oksijen vb. sensörlerin çalışması ve yapısı | | | 7 | Analog/dijital, dijital/Analog dönüştürücüler ve yükselticiler, sistem çıkış elemanları (aktörler) | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Analog/dijital, dijital/Analog dönüştürücüler ve yükselticiler, sistem çıkış elemanları (aktörler) | | | 10 | Çok kullanılan çıkış elemanlarından selenoidler, manyetik valfler, röleler, DC motorlar, adımlı motorlar ve göstergelerin yapı ve çalışmaları | | | 11 | Yaygın olarak kullanılan ABS; Yakıt enjeksiyon sistemleri,elektronik gösterge sistemleri | | | 12 | Elektronik ateşleme sistemleri ve elemanları, ateşleme sisteminin çalışması ve klasik sistem ile diğer elektronik sistemlerin çalışmaları | | | 13 | Şarj ve marş sistemlerindeki elektronik elemanları ve işlevleri | | | 14 | Motor ve araçlarda kullanılan diğer elektronik devre ve tesisatları okuma, yorumlama | | | 15 | Motor ve araçlarda kullanılan diğer elektronik devre ve tesisatları okuma, yorumlama | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Alan Çalışması | 14 | 4 | 56 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 1 | 2 | 1 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 4 | 2 | 1 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 1 | 5 | 4 | 1 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 4 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ7 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 4 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 1 | 2 | ÖÇ8 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 1 | ÖÇ9 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ10 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|