|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEC215201291190 | ISITMA VE SOĞUTMA SİSTEMLERİ | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | 1-Taşıt üzerindeki iklimlendirme sistemleri hakkındaki temel bilgileri genişleterek, yeni bilgi ve beceriler kazanabilme.
2-Teorik bilgilerin uygulama çalışmalarıyla pekiştirme.
3-Taşıt iklimlendirme sistemleri üzerindeki teknolojik gelişimleri takip edebilme. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd.DoçDr.Mithat AKGÜN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Taşıt tipi soğutma, ısıtma ve havalandırma sistemlerinin mekanik ve elektrikli devre elemanlarını tanır. | 2 | Taşıt iklimlendirme sistemlerinin bakımı, arızalarının tespiti ve giderilmesi, elektrik devre şemalarının incelenmesi ve devre takibi. | 3 | Isıtma sistemi elemanları. Kompresörlü sistemler ve çeşitleri ve elemanları. Kumanda sistemleri, iklimlendirme sistemi algılayıcıları. | 4 | Taşıtların ısıtılması, soğutulması ve ortam havasının rutubetinin alınması, termodinamik çevrimleri. Soğutma sistemlerinde kullanılan soğutucu akışkanlar. | 5 | Taşıt tipi soğutma, ısıtma ve havalandırma sistemlerinin devre elemanlarını şematik resminden tanıyabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | A-Taşıt iklimlendirme sistemlerini oluşturan elemanların teorik analizi.
B-Taşıt iklimlendirme sistemlerini oluşturan elemanlar.
C-Taşıt iklimlendirme sistemlerinde yeni teknolojiler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Isıtma, Soğutma, Nemlendirme gibi teorik ifadeler. Havanın karıştırılması, ısıtılması, soğutulması ve nemlendirilmesi prosesleri. | | | 2 | Isıtma, Soğutma, Nemlendirme gibi teorik ifadeler. Havanın karıştırılması, ısıtılması, soğutulması ve nemlendirilmesi prosesleri. | | | 3 | Soğutucu akışkanların performans özellikleri. Soğutucu akışkanların soğutma sistemi ile olan etkileşimi. | | | 4 | Taşıt İklimlendirme Sistemini Oluşturan Elemanlar.Taşıt tipi soğutma, ısıtma ve havalandırma sistemleri. Taşıt iklimlendirme sistemlerinin , taşıt sistemleri arasındaki etkileşimi. | | | 5 | Taşıt tipine göre iklimlendirme sistemi seçimleri. İklimlendirme sistemlerinin taşıt performansına etkileri ve teorik analizi. | | | 6 | Taşıt tipi soğutma, ısıtma ve havalandırma sistemlerinin mekanik ve elektrikli devre elemanları. Taşıt tipi soğutma, ısıtma ve havalandırma sistemlerinin devre elemanları ve devre şemaları. | | | 7 | Mekanik devre elemanlarının görevleri. Elektrik devre elemanlarının önemi ve görevleri. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Taşıt iklimlendirme sistemi şeması yardımıyla elemanların ve devrenin çalışmasını izleme. Taşıt iklimlendirme sistemi montajı, tamir ve bakım işlemleri | | | 10 | Taşıt iklimlendirme sistemi montaj, tamir ve bakım araç ve gereçleri. Taşıt iklimlendirme sistemi periyodik bakım işlemleri. | | | 11 | Taşıt iklimlendirme sistemi, önemli arıza sebepleri ve giderilme yöntemleri. | | | 12 | Soğutucu akışkanların çevre kirliliğine etkileri | | | 13 | Soğutucu akışkanların çevre kirliliğine etkileri ve alınan önlemler | | | 14 | Taşıtlarda kullanılan yeni geliştirilen soğutma sistemleri. | | | 15 | Taşıtlarda kullanılan yeni geliştirilen soğutma sistemleri. | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Çengel, Y.A., Boles M.A., 1996, Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik, McGraw Hill-Literatür, İstanbul, ISBN:975-7860-78-6
2. Incropera Frank P., DeWitt David P., Fundamentals of Heat and Mass Transfer Fifth Edition, Wiley, John & Sons, 2001. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | 3 | | | | | | 2 | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 1 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | 5 | 2 | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|