|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEC20420168112 | MULTİMEDİA YAZILIM TASARIMI | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Multimedya tasarım dersi tasarım prensipleri ile hareket olgusu, ses, video, animasyon, fotoğraf gibi farklı medyaların birlikteliğinde tasarım çözümleri geliştirebilme yeterliliğinin kazanılması öncelikli olarak amaçlanmaktadır.
Günümüzde hızla değişen ve gelişen çoklu ortam teknolojileri aracılığıyla, interaktif alanlarındaki gereksinimlere yönelik, dijital ortamın araç-gereç ve programlarını doğru ve işlevsel kullanabilen, çağın gelişen teknolojisine ayak uydurabilen, estetik ve sosyal duyarlılıkla tasarım çözümleri sunabilecek ortamlar oluşturabilme.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr.Gör.Necati TAŞKIN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bilgisayar destekli çoklu ortam sunumları, mobil uygulamalar ve bilgilendirme tasarımı gibi konularda özgün, işlevsel, yaratıcı tasarım çözümleri geliştirme becerisi kazanır. | 2 | Multimedya tasarımında konsept oluşturma, içerik planlama, hareketli görüntü kullanımları gibi temel konularda teorik ve uygulamalı tasarım bilinci kurar. Bilgisayar teknolojilerinin olanaklarını görme, duyma, dokunma, hissetme ve düşünme deneyimlerine dönüştürmek için kullanıma becerisi kazanır. | 3 | Multimedya tasarımı için kullanılabilecek program/yazılım bilgisi öğnenir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Tasarım unsurlarının multimedya projeleri üzerinde uygulanmasını içerir. Hareketli grafikler, çoklu ortam tasarımları, hareketli bilgilendirme grafikleri, jenerik animasyonları, TV spotları, müzik video klipleri, web introları, reklam filmleri, deneysel videolar, bilgisayar oyunu tasarımları bu dersin içeriğini oluşturur. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Multimedyanın tanımı, tarihçesi ve örneklerine ilişkin giriş dersi.
| | | 2 | Multimedia örneklerinin incelenmesi.
| | | 3 | Çoklu ortam örneklerinin içerik, anlatım tekniği, tasarım ve programlama açılarından yorumlanması.
| | | 4 | Adobe Flash programının temel kullanımı ve işleyişi, arayüz tanıtımı.
| | | 5 | Adobe Flash timeline paneli, animasyon, movie clip, mask, guide layer ile animasyon uygulamaları.
| | | 6 | Animasyon Uygulamaları
| | | 7 | Örnek Oyun tasarımı
| | | 8 | Arasınav
| | | 9 | Dijital ortamda ses, müzik, özel efekt kullanımı.
| | | 10 | Uygulama çalışması.
| | | 11 | Projenin süre, akış ve hikaye gelişimi konularında planlama çalışmaları
| | | 12 | Projenin dijital ortama aktarılması ve uygulama süreci.
| | | 13 | Projesi uygulama çalışmalarının sınıf içerisinde sunumu ve toplu değerlendirilmesi.
| | | 14 | Projesi uygulama çalışmalarının sınıf içerisinde sunumu ve toplu değerlendirilmesi.
| | | 15 | Projesi uygulama çalışmalarının sınıf içerisinde sunumu ve toplu değerlendirilmesi.
| | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Multimedya ve Görsel Tasarım, Ayten Öztürk ve Dr. Serkan Perkmen, Porfil Yayıncılık.
Çoklu ortam tasarımı, Ö.Özgür Dursun ve H.Ferhan Odabaş, Pagem Akademi.
Adobe Flash Professional CS5 and ActionScript 3.0, Uğur Gelişken, Kodlab Yayıncılık.
White Space is Not Your Enemy: A Beginner's Guide to Communicating Visually through Graphic, Web and Multimedia Design, Kim Golombisky ve Rebecca Hagen (25 Mart 2010)
10 Adımda Flash Oyun Programlama, Uğur Gelişken, Kodlab Yayıncılık.
Becoming a Digital Designer: A Guide to Careers in Web, Video, Broadcast, Game and Animation Design, Steven Heller ve David Womack (16 Ekim 2007
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | Derse Katılım | 1 | 14 | 14 | Uygulama/Pratik | 1 | 14 | 14 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|