Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEC102201291150BİLGİSAYAR DONANIMISeçmeli122
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bilgisayarın donanım olarak hangi bölümlerden oluştuğunu ve bu bölümlerin birlikte nasıl çalıştığını tanımak. Bilgisayar parçalarının birbirleriyle ilişkilerini öğrenmek. Uygun işletim sistemini kurabilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör. İdris Sancaktar
Öğrenme Çıktıları
1bir bilgisayarın dâhili ve harici donanım elamanlarını belirtebilir.
2bir bilgisayarı toplama becerisi kazanabilir.
3işletim sistemini kurabilir.
4donanım problemlerini çözebilir.
5farklı işletim sistemlerini tanıyabilir.
6BIOS ayarlarını yapabilir.
7birbiriyle uyumlu parçaları belirtebilir.
8donanım elamanlarının çalışma prensiplerini açıklayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
PC; tarihsel gelişim ve mantık; Anakarta giriş; CPU'ya giriş; CPU ve anakart. Köprüler; CPU'nun detayları; Moores kanunu, Cache; veri ve talimatlar; CPU örnekleri; RAM; RAM teknolojileri; detaylar, Chipsetler; Giriş/Çıkış (G/Ç) sistemi; ISA, PCI gibi slotlar; Buslar; adaptörler, Harddiskler; floppy, CDROM, vb; ATA, SATA, Bir bilgisayar kasası toplama stratejileri ve donanım sorunlarının çözüm yolları. Overclock ve benchmark kavramları. Multimedya sistemi, sistem yazılımı ve terminoloji, yeni teknolojiler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilgisayar sistemlerinin tarihsel gelişimi11
2CPU'nun detayları11
3CPU ve anakart11
4Anakart tanıtımı, Chipset11
5Cache bellek, RAM ve çeşitleri11
6ISA, PCI ve AGP slotları11
7Giriş/Çıkış sistemleri11
8Arasınav
9Harddiskler, CD sürücüler, Ekran Kartları11
10Bilgisayar parçalarının tanıtılması11
11Bir bilgisayarın toplanması11
12İşletim sistemi yüklenmesi11
13Donanım sorunlarının çözülmesi11
14BIOS Hata Mesajları11
15Farklı işletim sistemlerinin kurulması11
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Pala, Z. 2005; Bilgisayar Donanımı, Türkmen Kitabevi, İstanbul. Tezal, S. 2006; Bilgisayar Donanımı, Pusula Yayıncılık, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma166
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ155555555555555
ÖÇ244444444444444
ÖÇ355555555555555
ÖÇ433333333333333
ÖÇ544444444444444
ÖÇ644444444444444
ÖÇ744444444444444
ÖÇ844444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00