Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEC1182010776İŞLETME YÖNETİMİSeçmeli122
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Mesleki ve gündelik anlamda temel iletişim becerilerinin kazanılması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dr. Nimet ERYİĞİT
Öğrenme Çıktıları
1 iletişim alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur
2temel kavramların kuramsal irdelenmesi
3dersin somut uygulamaları ile çeşitli kuramsal uygulamalı iletişim formasyon derslerine yönelik gerekli ardyöresel donanıma sahip olurlar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Temel iletişim, iş yaşamında iletişişm.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1"iletişim nedir?" sorusu farklı bakış açılarına göre tartışılması
2İletişim süreci, sürecin ögeleri, iletişim türleri/boyutlarının irdelenmesi I
3İletişim süreci, sürecin ögeleri, iletişim türleri/boyutlarının irdelenmesi II
4İletişimin işlevleri, çeşitli iletişim araçları, kitle iletişimi ve kitle izleyicisinin özellikleri
5İletişim modelleri, iletişim sürecine etki eden toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal ögeler
6Yer alan temel iletişim kuramları, bunların temel kavramlarına öncül düzeyde giriş yapılması
7Ortak izafet çerçevesi, beslem yankı, tek aşamalı akış, dolayımlama mekanizması, iki aşamalı akış, kanaat önderi.
8Ortak izafet çerçevesi, beslem yankı, tek aşamalı akış, dolayımlama mekanizması, iki aşamalı akış, kanaat önderi. + arasınav
9Moral panik, uzman sesi, kullanımlar ve doyumlar, gündem koyma, eşik bekçisi, bumerang etkisi.
10Bilişsel çelişki, suskunluk sarmalı, fikir iklimi, toplumsallaştırma, tutum değişikliği, seçici algılama
11Temel göstergebilim kavramları ile iletişim sürecinde anlam ve anlamlandırma ilişkisi, kodlama ve kod çözümü
12İlkel ve çağdaş mitler (söylemler), mitlerin türleri ve işlevleri örnekleri ile tartışılması
13İletişim sürecinin bir ögesi olan bireyin kimliklenme süreci ve temel ögeler ve medyanın aidiyet tasarımı
14Liberal Çoğulcu veya Anaakım iletişim paradigmasının temel varsayımlarına ilişkin genel değerlendirme yapılması.
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders notları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım21428
Bireysel Çalışma11414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma616
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma616
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)56
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1  55   55       
ÖÇ2  55   55       
ÖÇ3  55   55       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00