Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İKY2292009775GİRİŞİMCİLİKSeçmeli232
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Girişimcilik dersi, girişim, girişimci kavramlarıyla ilgili konuların öğrenilmesi, girişimcilikteki anahtar kavramların açıklanması ve teorik çerçeveyle günlük hayattaki uygulamalar arasında bir köprü kurmayı amaçlamaktadır. Buradaki varsayım, tabii ki, bu dersi alan her öğrencinin hemen kendi işini başarıyla kurabileceği değildir. Amacımız öğrencilerin de aktif katılımı ve sıkça karşımıza çıkan başarılı ve başarısız girişimcilik örneklerinin daha sağlıklı bir şekilde analiz edilebilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör.Ayşe KOCA
Öğrenme Çıktıları
1Girişimcinin kim olduğu ve kim olmadığını kavrar
2Girişimcilik konusunun temel kavramlarını açıklar
3Gerçek hayattan örneklerle girişimcilik çerçevesinin çizer
4Girişimcilik konusunun farklı yönleri ve boyutlarından haberdar olur
5Girişimcilerin karşılaşacakları sorunlar karşısında bilinç kazanır ve bu sorunlara çözüm arama yollarını bilir
6Girişimciliğin etkinleştirilmesi için 5N 1K kuralına uygun hareket edebilme bilincine sahip olur
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste girişimcinin özellikleri, girişimcilikte cinsiyet faktörü, girişimcilik kültürü ve girişimcilik türleri incelenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş ve Temel Kavramlar
2Girişimci Özellikleri
3Girişimcilik Kültürü
4Girişimcilik Türleri
5Girişimcilikte Cinsiyet Faktörü
6Girişimcilik Ahlak
7Türkiye´de Girişimciliğin Özendirilmesi
8ARA SINAV Girişimcilik ve Liderlik
9Başarılı Girişimcilik Öyküleri
10Girişimcilik Ağı
11İmtiyaz Hakkı (Franchising)
12Yerel Girişimcilik
13Genel Tekrar Çalışmaları
14Genel Tekrar Çalışmaları
15Dönem Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ARIKAN, S. Girişimcilik, Ankara: Siyasal Kitabevi, 2002. ÇELİK, A. ve AKGEMCİ, T. Girişimcilik Kültürü ve KOBİ´ler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 1998.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım7214
Bireysel Çalışma7214
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma212
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)48
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ1  5 5555 5  55   
ÖÇ2  5 5555 5  55   
ÖÇ3  5 5555 5  55   
ÖÇ4  5 5555 5  55   
ÖÇ5  5 5555 5  55   
ÖÇ6  5 5555 5  55   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00