Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İKY2182009775İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASISeçmeli242
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
insan kaynakları yönetiminin önemli bir fonksiyonu olan ik planlaması hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanabilmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
öğr. gör. ali ihsan çelen
Öğrenme Çıktıları
1Gelecekteki personel ihtiyaçları ile ilgili etkin bir planlamanın önemini kavrar.
2İşe alma ve işe yerletirme sırasında yasal ve etik faktörleri tanımlar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste; insan kaynakları planlamasının tanımı, önemi, amacı, kapsamı ve bütünsel içeriği, insan kaynakları planlamasını etkileyen faktörler, insan kaynakları planlamasında: analiz yöntemleri, kavramsal modeller ve kullanılan sayısal teknikler; insan kaynakları ihtiyacının planlaması, insan kaynakları ihtiyacının planlanmasında ayrıntılı modeller, iş yükü ve işgücü analiz yöntemi, yer planlaması yöntemi (iş analizi, yer planlaması yöntemi), iş analizi süreci ve iş tanımı, insan kaynakları planının uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilmesi incelenmektedir
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İnsan Kaynakları Planlaması, Anlamı ve Kapsamı
2İnsan Kaynakları Planlamasının İçerği
3İnsan Kaynakları Planları ile Genel Planların uyumu
4İnsan Kaynakları Departmanı ve Fonksiyonlarının Planlanması
5İnsan Kaynakları Bütçesi
6 İnsan Kaynakları Muhasebesi
7İnsan Kaynakları Yatırımlarının Geri Dönüşü
8Ara sınav/Değerlendirme
9İnsan Kaynakları Talep Analizi
10İnsan Kaynakları Arz analizi
11İnsan Kaynakları Arz ve Talebinin Uyumlaştırılması
12İnsan Kaynakları Gereksiniminin planlanması
13İnsan Kaynakları Gereksiniminin Planlanmasında Kavramsal Modeller
14İnsan Kaynakları Gereksiniminin Planlanmasında Global Modeller
15İnsan Kaynakları Gereksiniminin Planlanmasında Ayrıntılı Modeller
16Yarıyıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- Tuğray Kaynak, İnsan Kaynakları Planlaması, 2.b., Alfa, İstanbul, 1996. 2- Ömer Faruk Akyüz, Değişim Rüzgarında Stratejik İnsan Kaynakları Planlaması. 3- Muhsin Hesapçıoğlu, Türkiye'de Makro Düzeyde İnsan Kaynakları Planlaması.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Bireysel Çalışma7214
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
Okuma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)59
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ134545545554544544
ÖÇ245544455445455545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00